ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

Ο καλύτερος καρδιακός παλμός για να καις λίπος

Ο καλύτερος καρδιακός παλμός για να καις λίπος

Το να γνωρίζεις τον καλύτερο καρδιακό παλμό σου για να καις λίπος είναι ζωτικής σημασίας όταν κάνεις cardio ή αερόβια προπόνηση για να απαλλαγείς από κάποια περιττά κιλά. Συνήθως έχουμε την τάση να πιστεύουμε ότι όσο περισσότερο και εντατικό cardio κάνουμε, τόσο περισσότερο λίπος καίμε. Στη βάση της αυτή η θεωρία είναι λογική: αν καίμε κάποιο λίπος με λίγη προπόνηση cardio, περισσότερη και πιο εντατική προπόνηση θα φέρει μεγαλύτερα αποτελέσματα. Είναι όμως αυτό πάντα αλήθεια;

Η απάντηση είναι  όχι ή τουλάχιστον ότι είναι μερικώς σωστή.

Το περισσότερο cardio καίει περισσότερο λίπος μόνο όταν ο αριθμός των παλμών της καρδιάς σου παραμένει μέσα σε μια περιορισμένη κλίμακα. Όταν αναγκάζεις το σώμα σου να προπονείται σε περισσότερους παλμούς από αυτήν την κλίμακα, καις περισσότερες θερμίδες αλλά το μεγαλύτερο ποσοστό τους δεν προέρχεται από το λίπος. Για παράδειγμα, όταν προπονείσαι στο 90% του μέγιστου καρδιακού παλμού σου (για το μέγιστο καρδιακό παλμό δες το σχετικό άρθρο), θα κάψεις περίπου το 15% των θερμίδων από λίπος.

Οι πέντε ζώνες αερόβιας προπόνησης σχετικά με τον αριθμό των καρδιακών παλμών είναι οι παρακάτω:

  1. Ζώνη για ζέσταμα: 50-60% του μέγιστου καρδιακού παλμού
    Ξεκίνα την αερόβια προπόνησή σου με ένα ζέσταμα για 5 έως 10 λεπτά με τους παλμούς της καρδιάς σου να κυμαίνονται μεταξύ του 50% και 60% του μέγιστου καρδιακού παλμού σου.
  2. Ζώνη για κάψιμο λίπους: 60-75% του μέγιστου καρδιακού παλμού
    Είναι η καλύτερη ζώνη καρδιακού παλμού για να κάψεις λίπος, επειδή σου επιτρέπει να προπονείσαι για μεγάλες χρονικές περιόδους. Περίπου το 80% των θερμίδων που καίγονται όταν προπονείσαι μέσα σε αυτή τη ζώνη προέρχεται από λίπος.
  3. Ζώνη για φυσική κατάσταση και αύξηση αντοχής: 75-85% του μέγιστου καρδιακού παλμού
    Αυτή είναι η καλύτερη ζώνη προπόνησης για τη βελτίωση του καρδιαγγειακού και αναπνευστικού σου συστήματος. Η προπόνηση σε αυτή τη ζώνη βοηθά στο να αυξήσεις το μέγεθος και τη δύναμη της καρδιάς σου. Περίπου το 50% των θερμίδων που καίγονται όταν προπονείσαι μέσα σε αυτή τη ζώνη προέρχεται από λίπος.
  4. Ζώνη υψηλής έντασης: 85-90% του μέγιστου καρδιακού παλμού
    Η προπόνηση σε αυτή τη ζώνη έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του μεταβολισμού σου, και σαν συνέπεια το κάψιμο λίπους. Παρά το γεγονός ότι σε σύγκριση με τις προηγούμενες ζώνες, η προπόνηση σε αυτή τη ζώνη καίει τις περισσότερες θερμίδες, μόνο το 15% των θερμίδων προέρχονται από το λίπος. Σε αυτή τη ζώνη το σώμα σου καίει όλους τους υδατάνθρακες που έχει στη διάθεσή του.
  5. Ζώνη μέγιστης προσπάθειας: 90-100% του μέγιστου καρδιακού παλμού
    Πρώτα απ’ όλα πρέπει να τονίσουμε ότι είναι επικίνδυνο να προπονείσαι στο μέγιστο καρδιακό παλμό σου. Πριν επιχειρήσεις να προπονηθείς σε αυτή τη ζώνη θα πρέπει να συμβουλευτείς ένα γιατρό. Όταν προπονείσαι σε αυτή τη ζώνη, καις τον μέγιστο αριθμό θερμίδων αλλά το ποσοστό που προέρχεται από το λίπος είναι ακόμα μικρότερο. Η προπόνηση με αυτήν την ένταση περιορίζεται σε πολύ σύντομα χρονικά διαστήματα.
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

ΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ


  • *