ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

Μήπως η κόπωση των επινεφριδίων επηρεάζει τη ζωή σου; - Μέρος 2ο

Μήπως η κόπωση των επινεφριδίων επηρεάζει τη ζωή σου; – Μέρος 2ο

Στο Health & Fitness Tip της προηγούμενης εβδομάδας μιλήσαμε για το τι είναι η κόπωση των επινεφριδίων και τους λόγους που την προκαλούν. Σε αυτό το Health & Fitness Tip θα μιλήσουμε για τα συμπτώματα και τις θεραπείες για την κόπωση των επινεφριδίων.

Ποια είναι τα συμπτώματα της κόπωσης των επινεφριδίων;

Τι συμβαίνει όταν τα επινεφρίδια σταματούν να παράγουν αποτελεσματικά τις ορμόνες τους; Κάθε σωματική λειτουργία επηρεάζεται. Τα συμπτώματα κόπωσης των επινεφριδίων περιλαμβάνουν:

  • Εξάντληση
  • Αισθάνεσαι κούραση αμέσως όταν ξυπνάς ή δεν μπορείς να ξυπνήσεις
  • Αϋπνίες
  • Ανεξήγητη απώλεια ή αύξηση σωματικού βάρους
  • Χαμηλή αρτηριακή πίεση
  • Ζαλάδες
  • Πτώση των τριχών του σώματος
  • Δυσχρωμίες στο δέρμα (υπερμελάγχρωση)
  • Προβλήματα στο να συγκεντρώνεσαι και ακατάστατες σκέψεις
  • Κατάθλιψη και ευερεθιστότητα
  • Αισθήματα απόγνωσης
  • Ορμονικές διαταραχές
  • Λιγουρεύεσαι γλυκά και αλμυρές τροφές
  • Μειωμένη επιθυμία για σεξ
  • Μυϊκή ατονία ή υπερένταση
  • Απώλεια οστικής μάζας
  • Φλεγμονές
  • Αυξημένες αλλεργίες
  • Μείωση στην ανεκτικότητα τροφών πλούσιων σε υδατάνθρακες και κάλιο εκτός εάν συνδυάζονται με λίπος και πρωτεΐνη

Η κόπωση των επινεφριδίων μπορεί να διαγνωστεί με εξετάσεις αίματος και ειδικά τεστ διέγερσης. Εάν πάσχεις από οποιαδήποτε από τα παραπάνω συμπτώματα, μην αποθαρρύνεσαι. Υπάρχουν πολλοί φυσικοί τρόποι για τη θεραπεία και την υποστήριξη των επινεφριδίων σου.

Πώς να θεραπεύσεις την κόπωση των επινεφριδίων

Η θεραπεία για την κόπωση των επινεφριδίων περιλαμβάνει τη μείωση του σωματικού, συναισθηματικού και πνευματικού στρες, την εξάλειψη των τοξινών, την αντικατάσταση των αρνητικών σκέψεων με θετικές σκέψεις, και την υγιεινή διατροφή.

Μείωση του στρες

Το πιο σημαντικό πράγμα για την αποκατάσταση της λειτουργίας των επινεφριδίων σου είναι η μείωση του οποιοδήποτε στρες στη ζωή σου!

  • Να ξεκουράζεσαι όσο περισσότερο μπορείς όταν αισθάνεσαι κούραση.
  • Να κοιμάσαι 8 με 10 ώρες κάθε βράδυ.
  • Απέφευγε τα ξενύχτια και να τηρείς με συνέπεια το πότε πηγαίνεις για ύπνο (ιδανικά πριν τις 10:00 μ.μ.) και πότε ξυπνάς.
  • Να γελάς και να κάνεις κάτι που απολαμβάνεις κάθε μέρα.
  • Να μειώσεις στο ελάχιστο δυνατό το στρες στη δουλειά και τις σχέσεις σου.
  • Κάνε γυμναστική (ακόμη και η γυμναστική μικρής έντασης και το περπάτημα μπορούν να βοηθήσουν).
Διατροφή

Η διατροφή είναι ένας τεράστιος παράγοντας για την ανάκαμψη της λειτουργίας των επινεφριδίων. Υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που υποστηρίζουν την ενέργεια και τη λειτουργία των επινεφριδίων. Όμως, πρέπει πρώτα να ξεκινήσεις καταργώντας κάθε τρόφιμο που είναι δύσκολο στο να χωνεύεται και οποιεσδήποτε τοξίνες ή χημικές ουσίες που βρίσκονται στο περιβάλλον σου.

Τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγεις συμπεριλαμβάνουν:

  • Καφεΐνη: Η καφεΐνη μπορεί να επηρεάσει τον κύκλο του ύπνου σου και να κάνει δύσκολη την ανάκαμψη των επινεφριδίων σου. Εάν πρέπει οπωσδήποτε να πίνεις καφέ ή άλλα καφεϊνούχα ποτά, τότε περιόρισε την ποσότητά τους και κατανάλωνέ τα το πρωί ή πριν το μεσημέρι.
  • Ζάχαρη και γλυκαντικά: Συμπεριλαμβάνει το να αποφεύγεις το υψηλό σε φρουκτόζη σιρόπι καλαμποκιού και τις τεχνητές γλυκαντικές ουσίες. Απέφευγε τα ζαχαρούχα τρόφιμα όπως καραμέλες, γλυκά, δημητριακά, κλπ. Έχε στο νου σου ότι πολλά ψωμιά, σάλτσες και καρυκεύματα περιέχουν ζάχαρη σαν πρόσθετη ύλη. Προσπαθήστε να αποφεύγεις να προσθέτεις ζάχαρη στις τροφές και τα ποτά σου όσο το δυνατόν περισσότερο. Μπορείς να χρησιμοποιείς ακατέργαστο μέλι ή στέβια σαν εναλλακτική λύση.
  • Επεξεργασμένα τρόφιμα και τρόφιμα στο φούρνο μικροκυμάτων: Τα έτοιμα τρόφιμα που αγοράζεις και μαγειρεύονται στο φούρνο μικροκυμάτων έχουν πολλά συντηρητικά και πρόσθετα που είναι δύσκολα στην πέψη τους, απαιτούν τη δαπάνη πολλής ενέργειας από το σώμα σου και κουράζουν το πεπτικό σου σύστημα. Προσπάθησε να αγοράζεις ακατέργαστα τρόφιμα και να μαγειρεύεις το δικό σου φαγητό όποτε μπορείς.
  • Υδρογονωμένα έλαια: Τα φυτικά έλαια, όπως σόγια, canola και αραβοσιτέλαιο είναι ιδιαίτερα φλεγμονώδη και μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή των επινεφριδίων. Προσπάθησε να χρησιμοποιείς μόνο υγιή λίπη όπως το ελαιόλαδο, το λάδι καρύδας, το βιολογικό βούτυρο ή το ghee.

Στη συνέχεια θα πρέπει να προσθέσεις τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που είναι εύκολο να αφομοιωθούν και έχουν θεραπευτικές ιδιότητες. Μερικά από τα κορυφαία, σούπερ-τρόφιμα για την υγεία των επινεφριδίων περιλαμβάνουν:

  • Ελιές
  • Σταυρανθή λαχανικά (κουνουπίδι, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, κ.λπ.)
  • Λιπαρά ψάρια (άγριος σολομός, σαρδέλες, κλπ.)
  • Κοτόπουλο και γαλοπούλα
  • Ξηροί καρποί, όπως καρύδια και αμύγδαλα
  • Σπόροι από κολοκύθα, chia και λινάρι
  • Αβοκάντο
  • Καρύδα
  • Kelp και φύκια
  • Θαλασσινό αλάτι Ιμαλαΐων ή Celtic

Αυτά τα τρόφιμα βοηθούν στη ανάκαμψη από την κόπωση των επινεφριδίων επειδή είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, και περιέχουν υγιή λιπαρά και φυτικές ίνες.

Συμπληρώματα

Εξυπακούεται ότι η πρώτη μας φροντίδα είναι να καταναλώνουμε τα κατάλληλα τρόφιμα, όπως ήδη μιλήσαμε πιο πάνω. Όμως, λόγω της εξάντλησης του εδάφους (από υπερβολικές καλλιέργειες και ανθυγιεινές πρακτικές), πολλά από τα φρούτα και τα λαχανικά δεν έχουν το ίδιο ποσό θρεπτικών συστατικών όπως είχαν πριν από 50 χρόνια. Ένας άλλος, λοιπόν, σημαντικός τρόπος για να αντιμετωπίσεις την κόπωση των επινεφριδίων είναι να παίρνεις τα κατάλληλα συμπληρώματα, όπως:

  • Ιχθυέλαιο (EPA/DHA)
  • Μαγνήσιο
  • Βιταμίνη B5
  • Βιταμίνη Β12
  • Βιταμίνη C
  • Βιταμίνη D3
  • Ψευδάργυρο
  • Βασιλικό
  • Ashwagandha
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

ΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ


  • *