ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

5 τρόφιμα που απογειώνουν το μεταβολισμό σου

5 τρόφιμα που απογειώνουν το μεταβολισμό σου

Μέσα στο Διαδίκτυο θα βρεις χιλιάδες άρθρα για “σούπερ τρόφιμα” που θεωρούνται ότι μετατρέπουν το σώμα σου σε μια μηχανή υψηλής απόδοσης καύσης λίπους. Υπάρχει κάποια αλήθεια σε αυτούς τους ισχυρισμούς; Μπορούν αυτά τα τρόφιμα να ανεβάσουν το μεταβολισμό σου και να σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος; Και ναι, και όχι. Όλα τα τρόφιμα ανεβάζουν το μεταβολισμό σου μέσω της πέψης, η οποία απαιτεί ενέργεια. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιες τροφές που σταδιακά συμβάλουν στην τόνωση του μεταβολισμού σου. Χωρίς όμως την κατάλληλη άσκηση και διατροφή, το να τρως αυτά τα τρόφιμα, είναι σαν να ρίχνεις ένα σπίρτο σε ένα σωρό από βρεγμένα κλαδιά. Από την άλλη πλευρά, όταν συνδυάζεις τα σωστά τρόφιμα με μια έξυπνη διατροφή και ένα πρόγραμμα προπόνησης, έχεις το επιπλέον πλεονέκτημα ότι κάνεις το σώμα σου να τρέχει στη μέγιστή του απόδοση.

Τι είναι τα τρόφιμα που τονώνουν το μεταβολισμό;

Σε ένα πολύ βασικό επίπεδο, η μεταβολική διαδικασία είναι το πώς το σώμα σου μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια. Υπάρχουν μερικοί τρόποι με τους οποίους μια δίαιτα υψηλής ποιότητας μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό σου:

  • Αναπτύσσοντας τους μύες – Η σύσταση του σώματός σου είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας όσον αφορά το μεταβολισμό σου, επειδή δαπανάς πολλή ενέργεια και μόνο για να συντηρείς την άλιπη μάζα του σώματός σου. Τα όργανα, τα οστά και οι μύες είναι πολύ πιο ενεργοί μεταβολικά από το πάχος, καταναλώνοντας περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας. Επειδή δεν μπορείς να αναπτύξεις περισσότερο τα όργανα και τα οστά σου, αν θέλεις να ενισχύσεις το μεταβολισμό σου βάλε στη διατροφή σου τρόφιμα που χτίζουν τους μύες σου.
  • Σταθεροποιώντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα – Όταν το σάκχαρο στο αίμα σου φθάνει σε υψηλά επίπεδα, η ινσουλίνη κατακλύζει την κυκλοφορία του αίματός σου με αποτέλεσμα το σώμα σου να χρησιμοποιεί γλυκόζη για ενέργεια και όχι λίπος. Όταν κρατάς τα επίπεδα της γλυκόζης σταθερά στο αίμα σου, καταναλώνοντας τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες, ο μεταβολισμός σου θα έχει την τάση να καίει λίπος.
  • “Καίγοντας” με μεγαλύτερη διάρκεια και πιο ζεστά – Όπως όταν ρίχνεις ένα κούτσουρο στη φωτιά, πολλά τρόφιμα απαιτούν περισσότερη ενέργεια για τη διάσπασή τους από άλλα, προκαλώντας μια θερμογόνο αντίδραση στο σώμα. Η πρωτεΐνη, για παράδειγμα, καίει κατά τη διάρκεια της πέψης μέχρι και το 30% των θερμίδων που καταναλώνονται για να βοηθήσει με πράγματα όπως την ανάπτυξη των ιστών και τη συντήρηση τους. Το λίπος και οι υδατάνθρακες, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιούνται πιο άμεσα για καύσιμα και καίνε μόνο περίπου 5% και 10%, αντίστοιχα, κατά την πέψη τους.

5 τρόφιμα που ενισχύουν το μεταβολισμό με επιπλέον οφέλη για την υγεία

Εάν θέλεις να ανεβάσεις το μεταβολισμό σου στην ύψιστη απόδοσή του μέσω της διατροφής σου, παρακάτω είναι 5 τρόφιμα που θα σε βοηθήσουν.

Ψάρια: Τα ψάρια δεν είναι μόνο πλούσια σε άπαχη πρωτεΐνη. Όπως και τα άλλα κρέατα, είναι γεμάτα με βιταμίνες Β που είναι απαραίτητες για τη μετατροπή της τροφής σε ενέργεια. Τρόφιμα όπως το κοτόπουλο και το χοιρινό κρέας είναι επίσης πολύ καλές επιλογές, αλλά η αφθονία των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στα ψάρια είναι που τα κάνει να υπερέχουν. Πληθώρα μελετών έχει δείξει τα οφέλη των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων (όπως βελτίωση της λειτουργίας της καρδιάς και πρόληψη εγκεφαλικών επεισοδίων), αλλά μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrition & Metabolism δείχνει ότι μια διατροφή πλούσια σε ωμέγα-3 βελτιώνει επίσης το μεταβολισμό των υδατανθράκων και του λίπους. Συμπεριλάμβανε λοιπόν ψάρια στο διατροφικό σου πρόγραμμα για να αναπτύσσεις τους μύες σου, να καις λίπος και για να βοηθήσεις την καρδιά σου!

Μπαχαρικά: Είναι γνωστό ότι οι καυτερές πιπεριές – όπως καγιέν, jalapeño, chili και habanero – ενισχύουν επιπλέον το μεταβολισμό σου (και τη γεύση). Και άλλα όμως κοινά μπαχαρικά όπως το μαύρο πιπέρι, η κανέλα, το κύμινο, το κάρυ, το τζίντζερ, και ο κουρκουμάς έχουν παρόμοια αποτελέσματα, αν και για ελαφρώς διαφορετικούς λόγους. Ενώ οι πιπεριές τσίλι, το μαύρο πιπέρι και η πιπερόριζα ανεβάζουν τη θερμοκρασία του σώματός σου και το κάνουν να καίει περισσότερες θερμίδες, η κανέλα κάνει τον μεταβολισμό σου πιο αποτελεσματικό βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος και αυξάνοντας την ευαισθησία στην ινσουλίνη, τα οποία βοηθούν στο καλύτερο μεταβολισμό του λίπους. Το κύμινο και ο κουρκουμάς βοηθούν στην υγιή πέψη. Το κάρυ είναι ένα άλλο θερμογόνο βαρέων βαρών.

Αβοκάντο: Αν και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, το αβοκάντο είναι πλούσιο σε L-καρνιτίνη, ένα αμινοξύ που παίζει βασικό ρόλο στο μεταβολισμό του λίπους. Έχει αποδειχθεί ότι τα αβοκάντο, όταν καταναλώνονται με μέτρο, βοηθούν στην απώλεια βάρους, τη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας, και τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα. Είναι επίσης πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και άλλα αντιφλεγμονώδη θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην πρόληψη της οστεοαρθρίτιδας και της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Γκρέιπφρουτ: Το γλυκόξινο γκρέιπφρουτ μπορεί να βοηθήσει με την απώλεια βάρους και τον έλεγχο της ινσουλίνης και να αυξήσει τα επίπεδα της HDL (της “καλής” χοληστερίνης). Μια μελέτη του 2011 από το Πανεπιστήμιο Vanderbilt έδειξε ότι όσα άτομα έτρωγαν γκρέιπφρουτ ή έπιναν χυμό γκρέιπφρουτ πριν από τα γεύματά τους αύξησαν τα επίπεδα της HDL χοληστερίνης “σημαντικά” σε σύγκριση με τα άτομα που δεν είχαν το γκρέιπφρουτ στη διατροφή τους. Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι η ινσουλίνη εκείνων που κατανάλωναν το φρούτο ήταν πολύ χαμηλότερη από τα άτομα που δεν το έκαναν, με αποτέλεσμα να έχουν πιο σταθερά επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους για έως και 2 ώρες μετά από κάθε γεύμα.

Κακάο: Το κακάο, που πρόσφατα χαιρετίστηκε ως μια από τις πιο υγιεινές τροφές στον κόσμο, είναι πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα, και έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, διεγείρει τα πεπτικά ένζυμα, καταστέλλει την όρεξη και ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα. Έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο το οποίο βοηθά σε πάνω από 300 βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα, συμπεριλαμβανομένου του μεταβολισμού. Αν τώρα σκέφτεσαι να αρπάξεις μια σοκολάτα, σκέψου ότι οι σοκολάτες εκτός του ότι έχουν μερικά οφέλη για την υγεία, είναι επίσης φορτωμένες με επιπλέον λίπος και ζάχαρη. Προσπάθησε να καταναλώνεις όσο μπορείς αυτούσιο κακάο (κομμάτια ή σκόνη), που κάνουν μια πολλή καλή προσθήκη σε smoothies.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

ΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ


  • *