fbpx

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

5 πράγματα που ποτέ δεν πρέπει να κάνεις πριν την προπόνηση

Υπάρχουν μερικά πράγματα που ποτέ – και εννοούμε ποτέ μα ποτέ – δεν πρέπει να κάνεις πριν την προπόνηση. Παρακάτω σου αναφέρουμε τα 5 πιο σημαντικά.

1. Κατανάλωση αλκοόλ

Η κατανάλωση οποιασδήποτε ποσότητας αλκοόλ πριν τη γυμναστική απαγορεύεται. Μπορεί τα αποτελέσματα του αλκοόλ να εξαρτώνται από την ανθεκτικότητα του συγκεκριμένου ατόμου, αλλά γενικά το αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση, υπνηλία, συστολή των αγγείων, δυσκολίες στο συντονισμό του σώματος και άλλες παρενέργειες που δεν βοηθούν καθόλου στην αποτελεσματική προπόνησή. Επίσης, ακόμα και ένα αλκοολούχο ποτό μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της ζάχαρης στο αίμα σου το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε οτιδήποτε, από αστάθεια και αδυναμία μέχρι και τραυματισμούς.

2. Υπερβολική κατανάλωση νερού

Μια ώρα πριν την προπόνησή σου συνειδητοποιείς ότι έχεις πιει πολύ λίγο νερό καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, οπότε προσπαθείς να το συμπληρώσεις πριν πας για προπόνηση. Όμως, αν πιεις πολύ νερό μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα. Τα νεφρά σου μπορούν να επεξεργαστούν περίπου ένα λίτρο νερού την ώρα, οπότε αν πίνεις περισσότερο από αυτήν την ποσότητα, βάζεις τον εαυτό σου σε κίνδυνο να πάθει υπονατριαιμία, μια κατάσταση όπου το αίμα διαλύεται πάρα πολύ και η συγκέντρωση των ιόντων του νατρίου πέφτει πολύ χαμηλά. Τα συμπτώματα της υπονατριαιμίας είναι απώλεια ενέργειας, μυϊκή αδυναμία και κράμπες, όλα από τα οποία αντιτίθενται σε μια καλή προπόνηση. Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, η υπονατριαιμία μπορεί να προκαλέσει επιληπτικές κρίσεις και κώμα.

Μάλλον είναι απίθανο ότι θα καταναλώσεις δύο λίτρα νερού πριν από την προπόνησή σου. Όμως, οι ειδικοί του fitness προτείνουν να περιορίσεις την κατανάλωσή του ακόμα περισσότερο: σε δύο με τρία ποτήρια νερό 2 έως 3 ώρες πριν από την προπόνηση για το καλό της κοιλίας σου. Εάν κάνεις έντονη γυμναστική – όπως τρέξιμο στο διάδρομο, ένα αερόβιο ομαδικό πρόγραμμα, κ.α. – έχοντας ένα στομάχι γεμάτο με νερό, θα αισθάνεσαι ότι το νερό κινείται μέσα στο στομάχι σου, πράγμα που είναι εξαιρετικά δυσάρεστο. Αυτό μπορεί επίσης να σου προκαλέσει κράμπες, ναυτία και εμετό.

3. Υπερβολική κατανάλωση τροφών και ιδιαίτερα καυτερών

Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων τροφών (και ιδιαίτερα καυτερών τροφών) απαγορεύεται πριν την προπόνηση, εκτός και αν θέλεις να έχεις γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση ή καούρες κατά τη διάρκεια της προπόνησής σου. Ο συνδυασμός ενός γεμάτου στομαχιού και της έντονης γυμναστικής αυξάνει τον κίνδυνο για τα όξινα περιεχόμενα του στομαχιού σου να ερεθίσουν το εσωτερικό του οισοφάγου σου, προκαλώντας την γνώριμη αίσθηση της καούρας. Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση μπορεί να τορπιλίσει την προπόνησή σου με το να περιορίσει τη δυνατότητά σου να γυμναστείς σε πλήρη ένταση και με το να δώσει μια ξινή γεύση στο στόμα σου. Επίσης, μπορεί να προκαλέσει τόσο πόνο που θα αναγκαστείς να εγκαταλείψεις εντελώς την προπόνησή σου.

Επιπλέον, ακόμα και αν μπορείς με κάποιο τρόπο να παραβλέψεις την καούρα, μπορεί να υποφέρεις από κράμπες ή μειωμένη ενέργεια για γυμναστική. Όταν αρχίσεις να προπονείσαι ενώ το πεπτικό σου σύστημα προσπαθεί ακόμα να επεξεργαστεί τις τροφές, ο οργανισμός σου πρέπει να στείλει ταυτόχρονα αίμα και στους μύες που γυμνάζονται. Έτσι, δεν παίρνεις αρκετή ποσότητα αίματος ούτε στο πεπτικό σου σύστημα για την σωστή πέψη των τροφών, ούτε στους μύες σου. Εάν σχεδιάζεις να κάνεις μια έντονη προπόνηση, απέφευγε την κατανάλωση κρέατος, αυγών, καλαμποκιού και οποιασδήποτε άλλης τροφής που είναι δύσκολο στο στομάχι σου να επεξεργαστεί μέσα σε 1 ή 2 ώρες πριν πας στο γυμναστήριο. Επέλεξε να φας ένα ελαφρύτερο σνακ, όπως φρούτα και υδατάνθρακες, στο διάστημα της μιας ή των δύο ωρών πριν την προπόνησή σου. Και επειδή αυτές οι τροφές είναι εύπεπτες, το σώμα σου θα μπορέσει να τις χρησιμοποιήσει για να τροφοδοτήσει την προπόνησή σου.

4. Σεξ

Το έντονο σεξ απαιτεί την κατανάλωση πολλής ενέργειας, που αργότερα δεν θα έχεις για την προπόνησή σου. Επιπλέον, με το σεξ το σώμα σου απελευθερώνει οξυτοκίνη, μια ορμόνη που σε χαλαρώνει και σε κάνει να αισθάνεσαι καλά. Γι’ αυτό, εάν έχεις προγραμματίσει να παρακολουθήσεις μια συνεδρία hardcore bootcamp, ανέβαλε το σεξ για μετά την προπόνηση.

5. Στατικό τέντωμα

Απέφυγε το στατικό τέντωμα (όπως το να σκύβεις με τεντωμένα γόνατα και να ακουμπάς τα δάκτυλα των ποδιών σου) πριν από την προπόνηση. Όταν προπονείσαι, οι μύες σου χρειάζεται να συστέλλονται όσο το δυνατόν πιο έντονα και δυνατά. Έτσι, όταν τους τεντώνεις εκ των προτέρων, περιορίζεις την ικανότητά τους να κάνουν τη δουλειά τους αποτελεσματικά. Είναι σαν να τους αφαιρείς τα εργαλεία για την επιτυχία τους. Για παράδειγμα, σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Strength and Conditioning Research, οι αθλούμενοι που έκαναν στατικό τέντωμα πριν από την εκτέλεση ασκήσεων squat, έχασαν το 8.4% της δύναμής τους και η σταθερότητα του κάτω μέρους του σώματός τους μειώθηκε κατά 22.7%, σε σύγκριση με τα άτομα που εκτέλεσαν δυναμικό τέντωμα πριν τα squat.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail