ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

tg-gyms-health-fitness-tip-11

Η γυμναστική θωρακίζει το ανοσοποιητικό σου σύστημα

Μερικοί άνθρωποι απολαμβάνουν την γυμναστική. Άλλοι το κάνουν επειδή θέλουν να είναι σε φόρμα και να εντυπωσιάζουν στις παραλίες. Άλλοι απεχθάνονται κάθε περιττή κίνηση και απέχουν από το να γυμνάζονται. Σκέψου σε ποια κατηγορία ανήκεις εσύ. Τώρα σκέψου το εξής: Τα άτομα που δεν ασκούνται τακτικά λείπουν από την δουλεία τους λόγω ασθενείας διπλάσιες ημέρες από εκείνους που κάνουν γυμναστική.

Μια μελέτη που διήρκεσε ένα χρόνο έδειξε ότι 30 λεπτά μέτριας άσκησης την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο κρυολογήματος στο μισό και συντελούν σε αυξημένη ανοσία την πάροδο του χρόνου. Στο πέρας της μελέτης, οι αθλούμενοι είχαν τρεις φορές λιγότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν. Τώρα, αν κάποιος σε ρωτούσε τι προτιμάς: μισή ώρα πεζοπορία την ημέρα ή ένα κρυολόγημα διάρκειας μιας εβδομάδας, ή επιλογή είναι προφανής.

Ίσως ο κίνδυνος για κρυολόγημα δεν είναι αυτό που θα μας σηκώσει από την πολυθρόνα μας και θα μας κάνει να τρέξουμε. Αυτό που οι περισσότεροι από μας θέλουμε να αποφύγουμε είναι ή άλλη ασθένεια που αρχίζει από  “Κ”: Καρκίνος.Σύμφωνα γνωματεύσεις διακεκριμένων γιατρών, η συνεχής καθιστική ζωή είναι ο πιο συνεπής παράγοντας κινδύνου για τον καρκίνο. Οι σωματικά δραστήριοι άνθρωποι έχουν 50% λιγότερες πιθανότητες να προσβληθούν από καρκίνο του παχύ εντέρου.  Επιπλέον, μια μελέτη του National Cancer Institute των Η.Π.Α.δείχνει ότι η τακτική άσκηση έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση κατά 23% του κινδύνου για καρκίνο του μαστού στις γυναίκες.

Η γυμναστική αυξάνει την αντοχή μας σε ιούς και λοιμώξεις διεγείροντας την απελευθέρωση των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος στο αίμα μας. Αυτά τα κύτταρα κυνηγούν ξένους εισβολείς στο σώμα μας. Αυτά τα κύτταρα είναι οι στρατιώτες πρώτης γραμμής του ανοσοποιητικού συστήματος. Όταν κυκλοφορούν σε υψηλότερο ποσοστό από το κανονικό, η ικανότητά τους να ανιχνεύσουν και να αντιμετωπίσουν παθογόνους παράγοντες βελτιώνεται. Η κινητοποίηση στρατευμάτων ξεκινά μέσα σε λίγα λεπτά μετά το ξεκίνημα της γυμναστικής και διαρκεί μία ως τρεις ώρες μετά την γυμναστική. Αν και τα οφέλη είναι βραχύβια, η καθημερινή γυμναστική έχει σωρευτικό αποτέλεσμα και κρατά το ανοσοποιητικό σύστημα σε ετοιμότητα.

Δεν χρειάζεται να είσαι καν ένας αθλητής κορυφής. Σύμφωνα με έρευνα, ένα γρήγορου ρυθμού περπάτημα για 30 με 40 λεπτά πέντε ημέρες την εβδομάδα μειώνει τον αριθμό των κρυολογημάτων κατά 40%. Το περπάτημα 30 ως 45 λεπτών τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας είναι ακριβώς το σωστό ποσό για την ενίσχυση της υγείας, τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, τη μείωση ημερών αναρρωτικής άδειας και την ενίσχυση της ετοιμότητας του ανοσοποιητικού σου συστήματος. Φυσικά, μπορείς να μεγιστοποιήσεις την αντοχή σου για τα κρυολογήματα, τον καρκίνο και τα πάντα ανάμεσα σε αυτά με άλλα είδη μέτριας άσκησης. “Μέτρια” είναι η λέξη κλειδί. Η έντονη προπόνηση εξαντλεί περισσότερα πράγματα από τους μυς σου. Μπορεί επίσης να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Συνήθως θεωρούμε ότι αν το χ είναι καλό, 10χ είναι καλύτερο, όμως εδώ αυτό δεν λειτουργεί έτσι. Για παράδειγμα, οι μαραθωνοδρόμοι είναι έξι φορές περισσότερο επιρρεπείς να αρρωστήσουν μετά από έναν αγώνα.

Μπορεί λοιπόν εάν το παρακάνεις στο γυμναστήριο να γίνεις  πιο επιρρεπής σε μολύνσεις; Μάλλον όχι. Θα πρέπει να κάνεις προπόνηση υψηλής έντασης για 90 λεπτά ή περισσότερο πριν πέσει το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Ακόμα και με 75 λεπτά τρεξίματος το ανοσοποιητικό σου σύστημα ενισχύεται.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

ΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ


  • *