ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

Νοιώσε χαρά και ικανοποίηση - Μέρος 2ο

Νοιώσε χαρά και ικανοποίηση – Μέρος 2ο

Στο Wellness Tip της προηγούμενης εβδομάδας μιλήσαμε για την αξία της χαράς και ικανοποίησης στη ζωή μας και δώσαμε μερικές συμβουλές για τρόπους να χαίρεσαι και να νοιώθεις ικανοποίηση. Στο σημερινό άρθρο θα συνεχίσουμε αυτό το αρθρο και με άλλους τρόπους να χαίρεσαι και να νοιώθεις ικανοποίηση.

Ανακάλυψε το πάθος σου

Σύμφωνα με ψυχολόγους, μερικές δραστηριότητες μας προφέρουν επιπλέον ψυχολογική υποστήριξη. Είναι οι δραστηριότητες που μας απορροφούν τελείως, μας προκαλούν χωρίς να μας αγχώνουν και μας ικανοποιούν στο υπέρτατο βαθμό. Αυτές οι δραστηριότητες διαφέρουν για το κάθε άτομο. Για σένα μπορεί να είναι το να λύσεις ένα δύσκολο σταυρόλεξο. Για κάποιον άλλο μπορεί να είναι το να κάνει σκι στις Ελβετικές Άλπεις, και για κάποιον άλλο το να φτιάχνει το αυτοκίνητό του. Όποια και αν είναι αυτή η δραστηριότητα, θα σε κάνει να αισθάνεσαι ότι φέρνεις αποτελέσματα, ότι έχεις αυτοπεποίθηση και ότι έχεις τον έλεγχο.

Για να έχεις περισσότερο πάθος:

  • Προσδιόρισε τις καλές στιγμές της ημέρας σου. Προσπάθησε να αναγνωρίσεις τις στιγμές της ημέρας που όλα “πήγαιναν ρολόι” και με τίποτα δεν μπορούσες να κάνεις λάθος. Ή στο τέλος της ημέρας αναλογίσου τι σε έκανε να αισθάνεσαι καλά. Τις επόμενες ημέρες προσπάθησε να κάνεις περισσότερο αυτές τις δραστηριότητες.
  • Μην ψάχνεις να βρεις πάθος σε παθητικές δραστηριότητες. Για παράδειγμα, το να βλέπεις τηλεόραση δεν προσφέρει καμία πρόκληση για να πυροδοτήσεις το πάθος σου.
  • Βάλε πάθος σε ορισμένες τακτικές δραστηριότητες. Εάν βρεις περισσότερο νόημα ή βάλεις περισσότερη εξυπνάδα σε εργασίες ρουτίνας, μπορεί να ανακαλύψεις ότι σε ανταμείβουν περισσότερο συναισθηματικά. Σε μία μελέτη πάνω στο προσωπικό καθαριότητας ενός νοσοκομείου, μερικά άτομα ήταν δυσαρεστημένα με τη δουλειά τους, αλλά άλλα άτομα ενίσχυσαν την ικανοποίησή τους δημιουργώντας νέες προκλήσεις, όπως να δουλεύουν πιο αποτελεσματικά ή να βοηθούν ασθενείς.

Ξεκίνα να απολαμβάνεις τις μικρές χαρές της ζωής

Αν και κατά πάσα πιθανότητα δεν υπάρχει πολλή έρευνα στην συναισθηματική αξία του να χαλαρώσεις μισή ώρα στη μπανιέρα σου, όλοι μας χρειαζόμαστε το να ξεφεύγουμε με κάποιο είδος χαλαρωτικής δραστηριότητας. Για παράδειγμα, σκέψου τις παρακάτω επιλογές:

  • Θεραπευτικό μασάζ: Ένα μασάζ μπορεί να ανακουφίσει την ένταση των μυών, να ενεργοποιήσει τα φυσικά παυσίπονα του σώματος και να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να αισθάνεσαι λιγότερο άγχος και να σε χαλαρώσει.
  • Διαλογισμός: Δοκίμασε το tai chi ή qi gong, που με καταπραϋντικές κινήσεις σε χαλαρώνουν και σε ανακουφίζουν από το άγχος.
  • Ένα διάλειμμα στη φύση: Ο γαλάζιος ουρανός, η πλούσια βλάστηση του δάσους, μια γραφική λίμνη ή παραλία. Το περπάτημα στη φύση – ή ακόμη και μόνο το να την κοιτάζεις – ηρεμεί τα νεύρα σου και σε ανακουφίζει από την ψυχική κόπωση. Σε μία μελέτη, οι εργαζόμενοι με θέα τη φύση ήταν πιο ευτυχισμένοι στις δουλειές τους από τους εργαζομένους με παρόμοιες θέσεις εργασίας αλλά χωρίς θέα στη φύση.
  • Πνευματικές διακοπές: Εάν δεν μπορείς να πάρεις ένα αεροπλάνο με προορισμό ένα καταπραϋντικό μέρος, κλείσε τα μάτια σου και σκέψου νοερά ένα μέρος που σου αρέσει. Προσπάθησε να ζήσεις νοερά την εμπειρία του να είσαι εκεί.

Απόλαυσε περισσότερο αυτά που ήδη έχεις

Μερικές φορές, δεν χρειάζεται να προσθέσουμε νέες δραστηριότητες στο πρόγραμμά μας για να έχουμε περισσότερη ευχαρίστηση. Απλά, μπορούμε να βρούμε τον τρόπο να απολαμβάνουμε περισσότερη ικανοποίηση από αυτές που ήδη έχουμε.

Αν δεν σταματήσουμε μια στιγμή για να προσέξουμε και να αξιολογήσουμε τα θετικά στη ζωή μας, είναι σαν να μην υπάρχουν. Δυστυχώς, μερικές φορές οι καθημερινές απαιτήσεις μας εμποδίζουν από το να τις προσέχουμε και να τις ευγνωμονούμε. Για να τις προσέχεις, δοκίμασε αυτές τις συμβουλές:

  • Εφάρμοσε την πρακτική του να έχεις πλήρη επίγνωση. Μπορείς να ξεκινήσεις με το να απολαμβάνεις πραγματικά ένα γεύμα. Αντί να το φας στα γρήγορα ενώ στέλνεις μηνύματα SMS στο κινητό σου ή μιλάς, δώσε προσοχή στην υφή, τη γεύση και το άρωμά του. Κάνε συνειδητή προσπάθεια να προσέχεις και να απολαμβάνεις το δυνατόν περισσότερη ικανοποίηση από άλλες εμπειρίες κατά τη διάρκεια της ημέρας, όπως το πώς αισθάνεσαι το ζεστό νερό στο δέρμα σου όταν κάνεις ντους ή το πώς αισθάνεσαι τον ήλιο στο πρόσωπό σου.
  • Μοιράσου τη χαρά. Αν θέλεις να αυξήσεις την ικανοποίηση από μια θετική σου εμπειρία, μίλησε γι’ αυτήν με ένα φίλο ή φίλη σου. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσεις να ξαναζήσεις αυτήν την στιγμή – και να απολαύσεις την αντίδραση του φίλου σου.
  • Αφέσου. Όταν περνάς καλά, ρίξε όλο σου τον εαυτό σε αυτήν την στιγμή. Γέλα δυνατά, ξεφώνιζε, πήδα πάνω-κάτω, χειροκρότα. Η έρευνα δείχνει ότι όταν εξωτερικεύεις με ενέργειες τα συναισθήματά του, τους δίνεις μεγαλύτερη ένταση.


Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

ΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ


  • *