fbpx

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

Προβλήματα υγείας όπου η yoga μπορεί να βοηθήσει

Όλοι, από τους φανατικούς της yoga μέχρι τους ειδικούς της ολιστικής ιατρικής, διαλαλούν για πολλά χρόνια τα οφέλη της στην υγεία μας. Υποστηρίζουν ότι η yoga μπορεί να βελτιώσει το επίπεδο της φυσικής σου κατάστασης και να σε βοηθήσει στην καταπολέμηση του καρκίνου, του διαβήτη, της παχυσαρκίας, των καρδιακών παθήσεων και μιας μεγάλης ποικιλίας άλλων διαταραχών στην υγεία όχι μόνο του σώματός σου αλλά και του μυαλού και της ψυχικής σου κατάστασης. Όμως, πολλοί από αυτούς τους ισχυρισμούς παραμένουν αστήριχτοι από ακράδαντες επιστημονικές αποδείξεις και μαρτυρίες.

Τούτου λεχθέντος, ας ρίξουμε μια ματιά σε όλες τις παθήσεις και προβλήματα υγείας όπου, σύμφωνα με τα υπάρχοντα επιστημονικά στοιχεία, η yoga μπορεί να βοηθήσει. Ίσως έτσι να δοκιμάσεις τη γιόγκα και να κατανοήσεις καλύτερα πώς μπορεί να ωφελήσει και εσένα.

Πόνος στη μέση και την πλάτη

Το 80% περίπου των ενηλίκων θα παρουσιάσουν πόνο στη μέση ή την πλάτη κάποια στιγμή στη ζωή τους, και είναι κάτι που μπορεί να προκαλέσει μεγάλη δυσφορία και διαταραχή στην καθημερινότητά τους. Κάθε στάση της γιόγκα είναι φτιαγμένη για να ενισχύει τους μύες γύρω από την σπονδυλική στήλη, το κέντρο του σώματός σου που είναι ο πυρήνας γύρω από το οποίο λειτουργούν τα πάντα. Όταν ο πυρήνας λειτουργεί σωστά, η στάση του σώματός σου βελτιώνεται και έτσι ανακουφίζεσαι από τους πόνους στην πλάτη, τη μέση, τους ώμους και τον αυχένα.

Μια έρευνα έχει δείξει ότι η γιόγκα, τα τεντώματα και οι διατάσεις μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από πόνους στη μέση και την πλάτη. Μια μελέτη του 2011 διαπίστωσε ότι η γιόγκα και το τέντωμα βοήθησαν άτομα με χρόνιους πόνους στη μέση και θεωρήθηκαν ως “ασφαλείς επιλογές” για τη θεραπεία μιας κατάστασης που συνήθως αντιμετωπίζεται με θεραπευτική αγωγή με παυσίπονα. Όταν επικεντρώνεσαι στα θεραπευτικά αποτελέσματα της γιόγκα (και δεν πιέζεις υπερβολικά τον εαυτό σου προσπαθώντας να πραγματοποιήσεις όλες τις τρελές στάσεις), η γιόγκα μπορεί να ανακουφίσει τον χρόνιο πόνο στη μέση και την πλάτη σου.

Αρθρίτιδα

Οι γιατροί δεν είναι ακόμα σίγουροι αν η γιόγκα βελτιώνει άμεσα την αρθρίτιδα. Αρκετές μελέτες έχουν αποφέρει διαφορετικά και αντικρουόμενα αποτελέσματα σχετικά με αυτό το θέμα. Ωστόσο, γενικά συμφωνούν ότι η yoga μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του στρες και της καθημερινής ευερεθιστότητας που προκαλείται από την αρθρίτιδα, και ότι ενσωματώνοντας τη γιόγκα σε ένα πρόγραμμα θεραπείας της αρθρίτιδας, μπορεί μόνο να το ενισχύσει. Σύμφωνα με το Johns Hopkins University, ενώ υπάρχουν  πολλά εμπειρικά στοιχεία για τα οφέλη της γιόγκα (απλά επισκέψου οποιοδήποτε στούντιο yoga), μέχρι σήμερα έχουν διεξαχθεί πολύ λίγες επιστημονικές μελέτες πάνω σε άτομα που πάσχουν από αρθρίτιδα. Οι πρώτες μελέτες έχουν δείξει ελπιδοφόρα αποτελέσματα, όπως κάποια βελτίωση στην υγεία των αρθρώσεων, τη σωματική λειτουργία, και τη διανοητική/συναισθηματική ευεξία. Τα άτομα με αρθρίτιδα μπορεί επίσης να απολαμβάνουν περισσότερο τη γιόγκα σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μορφές άσκησης, και η απόλαυση της άσκησης είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει το αν τα άτομα θα την συνεχίσουν.

Καρδιοπάθειες

Μια πρόσφατη μελέτη από το Erasmus University Medical Center διαπίστωσε ότι η γιόγκα ήταν ωφέλιμη για την καρδιαγγειακή υγεία. Επειδή η γιόγκα βελτιώνει κυρίως στην ευελιξία και τη μυϊκή δύναμη (δεν θεωρείται αερόβια άσκηση όπως το τρέξιμο), αυτή ήταν μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση. Οι ερευνητές σημείωσαν ότι δεν είναι σίγουροι πώς ακριβώς η yoga βελτιώνει την καρδιαγγειακή υγεία και ότι είναι ασαφής η σχέση δόσης-αποτελέσματος καθώς και η σχέση κόστους-οφελών της γιόγκα σε σύγκριση με τη συμβατική γυμναστική ή τη φαρμακευτική αγωγή. Οι ερευνητές κατέληξαν ότι τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι η γιόγκα είναι δυνητικά πολύ χρήσιμη και ότι αξίζει το κόπο να δοκιμαστεί για τη μείωση του κινδύνου για καρδιοπάθειες.

Μια άλλη εξήγηση είναι ότι η γιόγκα είναι αντίθετη με άλλα είδη σωματικής δραστηριότητας επειδή επικεντρώνεται περισσότερο σε πιο αργές κινήσεις και στάσεις, ενσωματώνει αναπνοές διαλογισμού, και γενικά ακολουθεί μια πιο ήρεμη προσέγγιση. Αυτή η τριάδα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του στρες και της αρτηριακής πίεσης, και επομένως να επιδράσει θετικά στην υγεία της καρδιάς σου.

Αγχώδεις διαταραχές και κατάθλιψη

Μπορεί να μπεις σε ένα μάθημα γιόγκα με το σώμα σου τεταμένο και σφιγμένο από το συσσωρευμένο στρες εβδομάδων ή  ακόμα και μηνών. Το σώμα μας κατακρατεί και ανταποκρίνεται στα συναισθήματα και η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει στην απομάκρυνσή τους. Μία μόλις ώρα yoga μπορεί να σε “αναγκάσει” να ξεχάσεις όλο το άγχος και την αναστάτωσή σου, και το αποτέλεσμα “yoga high” μπορεί να διαρκέσει για ώρες μετά το μάθημα. Αν και δεν υπάρχουν ακόμα πάρα πολλές μελέτες για αυτό το θέμα, μια μελέτη διαπίστωσε ότι “αρκετές έρευνες πάνω στην άσκηση και τη γιόγκα επέδειξαν θεραπευτική αποτελεσματικότητα συγκρίσιμη με τις καθιερωμένες θεραπείες για την κατάθλιψη και το άγχος, όπως η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία, η σερτραλίνη και η ιμιπραμίνη. Για αγχώδεις διαταραχές, η γυμναστική και η γιόγκα έδειξαν επίσης θετικά αποτελέσματα.

Παρενέργειες χημειοθεραπείας

Αν και δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι η γιόγκα μπορεί να καταπολεμήσει τον καρκίνο, ή να μειώσει τον κίνδυνο για την εμφάνισή του, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη φλεγμονή και ότι μπορεί να ανακουφίσει τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας σε ασθενείς με καρκίνο. Σε μια πρόσφατη μελέτη, οι επιστήμονες συγκέντρωσαν γυναίκες που έπασχαν από καρκίνο του μαστού και υπέφεραν από εξουθενωτικές επιδράσεις της χημειοθεραπείας και τις έβαλαν να παρακολουθούν 90 λεπτά yoga, 2 φορές την εβδομάδα. Ανακάλυψαν ότι οι ασθενείς που έκαναν γιόγκα είχαν περισσότερη ενέργεια, αισθάνονταν λιγότερη κούραση και κοιμόντουσαν πολύ καλύτερα από τους ασθενείς που δεν έκαναν γιόγκα.

Διαταραχές ύπνου

Η γιόγκα, η οποία εστιάζεται στην ενέργεια του μυαλού και του σώματος, μπορεί να σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις τις διαταραχές του ύπνου σου βοηθώντας σε να αποβάλεις το στρες από το σώμα σου και να μπεις σε μια κατάσταση βαθιάς χαλάρωσης. Αλλά είναι ένα είδος χαλάρωσης που για να λειτουργήσει σωστά απαιτεί εστιασμένη προσοχή. Η ασκήσεις αναπνοής και διάτασης έχουν σχεδιαστεί για να επιβραδύνεις τη σκέψη σου που τρέχει και να σε κάνουν να εστιαστείς στο παρόν. Η πρακτική της γιόγκα βοηθά στο να ανακόψεις τη ροή των ορμονών του στρες που το σώμα σου παράγει όταν είσαι κάτω από πίεση. Πράγματι, όταν το σώμα, το μυαλό και η διάθεση είναι συνδεδεμένα και χαλαρά, θα έχεις μεγαλύτερη αντοχή στο στρες και αναμφίβολα θα κοιμάσαι καλύτερα.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail