ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

Πότε είναι καλό να πίνεις νερό

Πότε είναι καλό να πίνεις νερό

Το πιο σημαντικό θρεπτικό συστατικό για το σώμα μας είναι το νερό. Καμία άλλη ουσία δεν συμμετέχει τόσο εκτενώς στις λειτουργίες του σώματος και δεν συναντάται τόσο ευρέως στους διάφορους ιστούς του όσο το νερό. Περίπου το 60% του σώματος των ανδρών είναι νερό, ενώ στις γυναίκες περίπου το 50% είναι νερό. Η μέση περιεκτικότητα νερού στους διάφορους ιστούς και όργανα του ανθρωπίνου σώματος είναι ως εξής:

Ιστός Νερό (%)
Αίμα 83.0
Καρδία 79.2
Μύες 75.6
Εγκέφαλος 74.8
Δέρμα 72.0
Κόκκαλα 22.0

Μπορείς να αντέξεις για εβδομάδες χωρίς τροφή, αλλά μόνο για 5 έως 7 ημέρες χωρίς νερό.  Όταν το νερό στο σώμα σου μειώνεται κατά περίπου 1% αισθάνεσαι δίψα. Όταν το νερό μειωθεί κατά 5%, η μυϊκή δύναμη και η αντοχή του μειώνονται σημαντικά και αισθάνεσαι ζέστη και κούραση.  Όταν το νερό μειωθεί κατά 10%, αρχίζεις να έχεις θολή όραση και να παραληρείς. Όταν το νερό μειωθεί κατά 20%, επέρχεται ο θάνατος.

Κάθε ημέρα, χάνουμε 2 έως 3 λίτρα νερού μέσω της ούρησης, εφίδρωσης και αναπνοής. Δεδομένου ότι πολλές από τις βασικές λειτουργίες του σώματος στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στο νερό, είναι σημαντικό να αναπληρώνουμε τακτικά τα υγρά του σώματος για να αντισταθμίζουμε τις απώλειες. Όταν πίνεις νερό τις σωστές χρονικές στιγμές κατά τη διάρκεια της ημέρας μεγιστοποιείς την αποτελεσματικότητά του. Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές για το πότε είναι καλό να πίνεις νερό.

  • 2 ποτήρια νερό μόλις ξυπνήσεις το πρωί βοηθούν στην ενεργοποίηση όλων των οργάνων του σώματος.
  • 1 ποτήρι νερό 30 λεπτά πριν από κάθε γεύμα βοηθά στην καλύτερη πέψη.
  • 1 ποτήρι νερό πριν κάνεις μπάνιο βοηθά στο να κρατάς την αρτηριακή πίεσή σου χαμηλά.
  • 1 ποτήρι νερό πριν πας για ύπνο βοηθά στο να αποφύγεις εγκεφαλικά επεισόδια και εμφράγματα καρδιάς.

Επίσης, είναι σημαντικό να ενυδατώνεις το σώμα σου όταν εκτελείς κάποια σημαντική σωματική δραστηριότητα, όπως γυμναστική, όταν παίζεις κάποιο σπορ (π.χ. ποδόσφαιρο, μπάσκετ, τένις), εκτελείς κάποια έντονη δραστηριότητα στην ύπαιθρο (π.χ. αγροτική εργασία, οικοδομική εργασία, κλπ.), κ.α. Συγκεκριμένα:

  • Πίνε τουλάχιστον 2 μεγάλα ποτήρια νερού 2 ώρες πριν ξεκινήσεις τη σωματική δραστηριότητα.
  • Πίνε 1 μεγάλο ποτήρι ανά 15 έως 20 λεπτά κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας.
  • Μετά την δραστηριότητα, πιες 2 μεγάλα ποτήρια νερό για κάθε κιλό σωματικού βάρους που έχασες κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

ΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ


  • *