fbpx

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

7 τρόποι να αντιμετωπίσεις το άγχος αυτή τη γιορτινή περίοδο

Η γιορτινή περίοδος των Χριστουγέννων αναγκάζει πολλά άτομα να βγουν από τη ζώνη άνεσής τους. Σε αυτό το άρθρο θα σου δώσουμε μερικές συμβουλές για το πώς να αντιμετωπίσεις το άγχος αυτή τη γιορτινή περίοδο.

Σίγουρα έχεις αισθανθεί και ξέρεις τι σημαίνει να έχεις άγχος. Το άγχος μπορεί να σε κάνει να αναλάβεις δράση και να δώσεις τον καλύτερό σου εαυτό. Μπορεί όμως επίσης, και ειδικά αν πάσχεις από κάποια αγχώδη διαταραχή, να σε ακινητοποιήσει και να σε εμποδίσει από το αντιμετωπίζεις καταστάσεις της καθημερινής ζωής.

Μερικές καταστάσεις που μπορούν να προκαλέσουν άγχος στη γιορτινή περίοδο:

  • Η διαμονή σε σπίτι φίλων ή συγγενών (μη γνώριμο περιβάλλον)
  • Το να έχεις καλεσμένους στο σπίτι σου
  • Η συναναστροφή με μεγάλες συγκεντρώσεις ατόμων (πάρτι, γιορτινές εκδηλώσεις, κλπ.)
  • Η συναναστροφή με μέλη της οικογένειας που δεν έχεις καλή σχέση
  • Η ανησυχία για τα Χριστουγεννιάτικα δώρα
  • Η ανησυχία σχετικά με το φαγητό και τα σχετικά ψώνια
  • Η αίσθηση μοναξιάς
  • Η ανησυχία για τα επιπλέον έξοδα
  • Το πώς να κρατήσεις τα παιδία απασχολημένα με ευχάριστες γιορτινές δραστηριότητες

Πώς να χειριστείς το άγχος της γιορτινής περιόδου

Άσχετα από πιο από τη λίστα που αναφέραμε προκαλεί το δικό σου άγχος, οι παρακάτω επτά συμβουλές θα σε βοηθήσουν να το μειώσεις.

1. Απέφευγε καταστάσεις που μπορούν να σου προκαλέσουν άγχος
Δεν χρειάζεται να παραστείς σε κάθε κοινωνική εκδήλωση που σε έχουν καλέσει. Εάν δεν μπορείς να αποφύγεις κάποια εκδήλωση, δεν είναι τόσο κακό να κάνεις μια γρήγορη εμφάνιση για ένα “Γεια” και μετά να φύγεις.

2. Κράτα τον αριθμό των χριστουγεννιάτικων δώρων όσο μικρότερο μπορείς
Το να αγοράσεις δώρα για όλους μπορεί να είναι αγχωτικό (και ακριβό). Αντί να αγοράσεις δώρα για όλους τους φίλους σου, φρόντισε ο καθένας σας να αγοράσει ένα δώρο. Βάλτε τα όλα μαζί, για να διαλέξει ο καθένας ένα δώρο, που μπορεί να είναι μια ωραία έκπληξη. Επίσης, μπορείς να μειώσεις το άγχος αποφεύγοντας τα ψώνια της τελευταίας στιγμής.

3. Πέρνα τη γιορτινή σεζόν με άτομα που σου αρέσουν
Εάν οι συγγενείς σου σε στρεσάρουν, κράτα τις οικογενειακές συναντήσεις στο ελάχιστο δυνατό και πέρνα τις γιορτές με φίλους που δεν θα στείλουν την πίεση του αίματός σου στο ζενίθ.

4. Κάνε αρκετή γυμναστική
Μπορεί να μην έχεις διάθεση για γυμναστική, αλλά η άσκηση μπορεί να βοηθήσει όσον αφορά στον περιορισμό του άγχους και της κατάθλιψης. Αν δεν μπορείς να πας στο γυμναστήριο, κάνε περιπάτους ή ποδήλατο, παίξε με τα παιδιά σου ή περπάτα για να κάνεις τα ψώνια σου αντί να οδηγείς.

5. Μην το παρακάνεις με το φαγητό και τα ποτά
Με τόσα πολλά πάρτι και οικογενειακές συγκεντρώσεις που πρέπει να παραβρεθείς, είναι δύσκολο να μην μπεις στον πειρασμό να φας και να πιείς λίγο παραπάνω. Η υπερβολική κατανάλωση φαγητών, και ιδιαίτερα αλκοολούχων ποτών, μπορεί να σε κάνει να αισθανθείς άσχημα και καταθλιπτικά – για να μην αναφέρουμε το άγχος που θα σου προκαλέσουν τα επιπλέον κιλά. Δώσε στον εαυτό σου κάποια περιθώρια να ευχαριστηθεί τη γιορτινή περίοδο, αλλά μην το παρακάνεις.

6. Κάνε ένα προϋπολογισμό για το τι θα ξοδέψεις και μείνε συνεπής
Αποφάσισε για το πόσα χρήματα θα ξοδέψεις κατά τη διάρκεια της Χριστουγεννιάτικης περιόδου και μείνε συνεπής με τον προϋπολογισμό σου για να αποφύγεις το άγχος σχετικά με την οικονομική σου κατάσταση. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να αρχίζεις την καινούργια χρονιά με βουνά χρέους.

7. Φρόντισε να μην περνάς πολύ χρόνο μόνος σου (ή μόνη σου)
Η μοναξιά μπορεί να προκαλέσει άγχος και κατάθλιψη. Φρόντισε να προγραμματίσεις εκ των προτέρων να δεις, έστω και για μερικές ώρες, φίλους ή/και συγγενείς.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail