fbpx

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

Πώς να αποφύγεις τις αρρώστιες την περίοδο των εορτών

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να περάσεις τις γιορτές στο κρεβάτι ή μέσα στο σπίτι επειδή υποφέρεις από γρίπη, βρογχίτιδα ή κάποια άλλη ίωση ενώ η παρέα σου είναι έξω και διασκεδάζει. Καθώς μπαίνουμε στο χειμώνα, οι πιθανότητες να προσβληθείς από αρρώστιες αυξάνονται. Το ανοσοποιητικό σου σύστημα δέχεται καθημερινά επιθέσεις από χιλιάδες βακτηρίδια και ιούς. Αυτός ο σιωπηρός πόλεμος γίνεται μόνο αισθητός όταν το ανοσοποιητικό σου σύστημα νικηθεί και προσβληθείς από κάποια ασθένεια. Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε υποδείξει συμβουλές για το πώς να αποφύγεις πιθανές εστίες μόλυνσης. Όμως, εκτός από την πρόληψη των μολύνσεων, μπορείς να βοηθήσεις τον οργανισμό σου στο να αποφύγει διάφορες ιώσεις και ασθένειες με το να αυξήσεις την άμυνα του οργανισμού σου τονώνοντας και μεγιστοποιώντας τη λειτουργικότητα του ανοσοποιητικού σου συστήματος. Σύμφωνα με έρευνες, τα παρακάτω μπορούν να σε βοηθήσουν στο να ενισχύσεις και ενεργοποιήσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα και να αποφύγεις τις αρρώστιες.

Γυμνάσου

Ίσως θεωρείς ότι οι μύες σου σε μισούν όταν γυμνάζεσαι, αλλά το ανοσοποιητικό σου σύστημα σίγουρα σε λατρεύει! Κάνοντας τουλάχιστον 30 με 40 λεπτά αερόβια άσκηση κάθε μέρα βοηθά να ενισχυθούν τα Τ-κύτταρα (που καταπολεμούν τους ιούς) και να ενεργοποιηθούν τα αντισώματα. Επιπλέον, τα άτομα που δεν γυμνάζονται τείνουν να έχουν υψηλότερα επίπεδα C-αντιδρώσας πρωτεΐνης, η οποία παράγεται από το ήπαρ σαν αντίδραση σε φλεγμονές, που είναι μια πολύ σοβαρή ένδειξη ότι το ανοσοποιητικό σύστημα είναι αδρανές.

Να κοιμάσαι αρκετά

Για πολλά άτομα οι καθημερινές εργασιακές, οικογενειακές και κοινωνικές τους υποχρεώσεις είναι τόσο πολλές που είναι δύσκολο να χωρέσουν στο διάστημα των 24 ωρών. Δυστυχώς, κάποια από αυτά τα άτομα επιλέγουν να περικόψουν τον ύπνο τους προκειμένου να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, πράγμα που είναι πολύ επικίνδυνο για την υγεία τους. Μελέτες δείχνουν ότι ακόμα και η μικρή στέρηση ύπνου μπορεί να προκαλέσει μια φλεγμονώδη κατάσταση στο σώμα. Αυτή η αυτοάνοση αντίδραση απορυθμίζει όλα τα μεγάλα συστήματα του οργανισμού (πεπτικό σύστημα, καρδιαγγειακό σύστημα, κεντρικό νευρικό σύστημα) και δημιουργεί τις προϋποθέσεις να την ανάπτυξη πολλών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων, της αρθρίτιδας, του διαβήτη και της κατάθλιψης. Για να διατηρείς οργανική ισορροπία, χρειάζεται να κοιμάσαι 7 έως 9 ώρες κάθε βράδυ.

Κάνε ένα μασάζ

Τα περισσότερα άτομα θεωρούν ότι μια συνεδρία επαγγελματικού μασάζ είναι ένα είδος πολυτελείας που προσφέρουν στον εαυτό τους, στην καλύτερη περίπτωση, μία ή δύο φορές το χρόνο. Η έρευνα έχει δείξει όμως ότι τα συχνά μασάζ προσφέρουν πραγματικά οφέλη για την υγεία σου. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο The Journal of Alternative and Complementary Medicine, ακόμη και ένα σουηδικό μασάζ 45 μόνο λεπτών αυξάνει τα επίπεδα ενός κρίσιμου αντισώματος σε υγιείς γυναίκες.

Μπες στη σάουνα ή στο χαμάμ

Η σάουνα (και το χαμάμ) είναι ένας πολύ κάλος τρόπος για να απομακρύνεις τις τοξίνες από το σώμα σου. Μέσα από την εφίδρωση στη σάουνα αποβάλεις περίπου το ένα τρίτο των τοξινών που συνήθως απομακρύνεις από τα νεφρά σου.  Τα πλεονεκτήματα της σάουνας και του χαμάμ δεν σταματούν εκεί. Με τη σάουνα και το χαμάμ, ο αριθμός των λευκών αιμοσφαιρίων – που καταπολεμούν τις λοιμώξεις – αυξάνεται μέχρι και 58% και ο αριθμός των T-κυττάρων και των αντισωμάτων μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 2.000%. Επίσης, πολλά μικρόβια δεν αντέχουν στις υψηλές θερμοκρασίες της σάουνας. Η σάουνα χρησιμοποιείται επιτυχημένα για τη θεραπεία ατόμων που πάσχουν από κρυολογήματα. Τέλος, οι υψηλές θερμοκρασίες βοηθούν το σώμα σου να εκκρίνει ενδορφίνες, που είναι χημικές ουσίες που κάνουν τον εγκέφαλό σου να αισθάνεται καλά. Οι ενδορφίνες είναι επίσης φυσικά παυσίπονα και γι’ αυτό πολλά άτομα που πάσχουν από χρόνιους και οξείς πόνους αισθάνονται ανακούφιση όταν επισκεφτούν τη σάουνα.

Κάνε συστηματική χρήση οδοντικού νήματος

Τα βακτηρίδια που προκαλούν ουλίτιδα μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή σε όλο σου το σώμα. Η χρήση οδοντικού νήματος  τουλάχιστον μία φορά την ημέρα μπορεί να σε προστατεύσει από καρδιοπάθειες και καρκίνο και να προσθέσει 6,5 περίπου χρόνια στη ζωή σου.

Κάνε βελονισμό

Σύμφωνα με στοιχεία ερευνών, ο βελονισμός διεγείρει τα κύτταρα ΝΚ (natural killer cells), τα οποία καταπολεμούν ιούς και άλλους πρόξενους ασθενειών, με αποτέλεσμα να αρρωσταίνεις λιγότερο συχνά. Προγραμμάτιζε ραντεβού βελονισμού τέσσερις φορές το χρόνο, τότε που αλλάζουν οι εποχές.

Άκου μουσική με έντονο ρυθμό 

Όταν ακούς μουσική που έχει έντονο τέμπο, έστω και για μόλις 50 λεπτά, μπορεί να ενισχύσει άμεσα τα επίπεδα ενός προστατευτικού αντισώματος που βοηθά στην καταπολέμηση βακτηριδίων και ιών. Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί ότι η μουσική με έντονο τέμπο μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες, που έχει αποδειχθεί ότι καταστέλλει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Κάνε Yoga

Ο χρόνος που ξοδεύεις κάνοντας Yoga δεν ωφελεί μόνο την ισορροπία σου αλλά και το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Οι ερευνητές του Washington State University διαπίστωσαν ότι γυναίκες που έκαναν την άσκηση Iyengar – μια ειδική άσκηση Yoga που δίνει έμφαση στην ακριβή ευθυγράμμιση – 3 φορές την εβδομάδα για 8 εβδομάδες εμφάνισαν χαμηλότερα επίπεδα μιας πρωτεΐνης που ενεργοποιείται σαν αντίδραση του οργανισμού στο στρες. Εάν ψάχνεις για ένα στυλ Yoga πιο χαμηλών τόνων, δοκίμασε Hatha Yoga και ρυθμική αναπνοή. Επιστήμονες του University of Texas ανακάλυψαν ότι η Hatha Yoga και η ρυθμική αναπνοή αυξάνουν τα επίπεδα αντιοξειδωτικών που καταπολεμούν διάφορες ασθένειες.

Δες τους φίλους σου ή τις φίλες σου

Τα άτομα με ισχυρή κοινωνική υποστήριξη και ευρείς κοινωνικές σχέσεις που τις διατηρούν με προσωπικές επαφές (και όχι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) τείνουν να ζουν περισσότερο από τα άτομα που κάνουν μοναχική ζωή. Μια μελέτη πρωτοετών φοιτητών της ιατρικής σχολής του Ohio State University μπορεί ίσως να δώσει την εξήγηση για το λόγο: τα άτομα που σκόραραν την υψηλότερη βαθμολογία σε τεστ μοναχικού lifestyle είχαν το μικρότερο αριθμό κυττάρων ΝΚ, που όπως αναφέραμε παραπάνω καταπολεμούν τους ιούς και τα βακτηρίδια.

Ξεκαρδίσου στα γέλια

Εκτός από το ότι ανακουφίζει από την ένταση και το στρες, ένα καλό γέλιο (ή η προσδοκία ενός) μπορεί να αυξήσει τον αριθμό και τη λειτουργικότητα των κυττάρων ΝΚ, των Τ-κυττάρων και των αντισωμάτων, σύμφωνα με μια έρευνα του LomaLindaUniversity στην Καλιφόρνια.

Επισκέψου τον χειροπρακτικό σου

Ο αδένας θύμος έχει το μέγεθος ενός πορτοκαλιού και βρίσκεται πίσω από το στέρνο, μερικούς πόντους κάτω από το λαιμό. Ο αδένας θύμος είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη και ωρίμανση των  Τ-κυττάρων και ουσιαστικά συντονίζει ολόκληρο το κεντρικό νευρικό σου σύστημα. Αν καταπονηθεί, είναι  πολύ πιθανό να εμφανίσεις επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις, αλλεργίες και εξάντληση. Στην περίπτωση που πάσχεις από υπερκόπωση του αδένα θυμού, μια συνιστώμενη θεραπεία είναι η χειροπρακτική προσαρμογή για την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης.

Πάρε μια βαθιά ανάσα

Είναι εύκολο να πάρεις την αναπνοή  σου σαν δεδομένη, γιατί λειτουργεί χωρίς καν να χρειάζεται να το σκεφτείς. Όμως, ερευνητές του University of Wisconsin–Madison διαπίστωσαν ότι τα υγιή  άτομα που ολοκλήρωσαν ένα κύκλο διδασκαλίας 8 εβδομάδων στο διαλογισμό και έμαθαν να δίνουν προσοχή στον τρόπο με τον οποίο αναπνέουν, παρήγαγαν σημαντικά περισσότερα αντισώματα σαν αντίδραση σε ένα εμβόλιο γρίπης. Θέλεις να το δοκιμάσεις; Για τουλάχιστον 20 λεπτά κάθε μέρα, ηρέμισε και συγκεντρώσου στο να επιβραδύνεις τον κύκλο της εισπνοής και εκπνοής σου. Επανέλαβε τη διαδικασία κάθε φορά που αισθάνεσαι ότι δεν μπορείς να συγκεντρωθείς ή υποφέρεις από το στρες.

Γεύσου τα χρώματα του ουράνιου τόξου

Και δεν εννοούμε τα Skittles ή τα M&Ms. Σκέψου φρούτα και λαχανικά διάφορων χρωμάτων. Το φυσικό χρώμα στη διατροφή σου σημαίνει περισσότερα αντιοξειδωτικά, τα οποία εξαφανίζουν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν αρρώστιες. Βάλε στόχο να καταναλώνεις 6 έως 8 μερίδες την ημέρα, συν μια κούπα σταυρανθή πράσινα λαχανικά (λαχανίδα, μπρόκολο, κινέζικο μπρόκολο, λάχανο, κινέζικο λάχανο, λαχανάκια Βρυξελών, κουνουπίδι, ρίζα γογγύλης, σπόροι μουστάρδας, ραπανάκια) τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα.

Μείωσε τη ζάχαρη

Σίγουρα δεν χρειάζεται να απορρίψεις τελείως τα γλυκά και τη ζάχαρη. Είναι όμως καλή ιδέα να περιορίσεις τις τροφές και τα ποτά που περιέχουν ζάχαρη, χυμό ζαχαροκάλαμου ή σακχαρόζη σαν ένα από τα 3 πρώτα κύρια συστατικά τους. Κάθε μία από αυτές τις ουσίες μειώνει την αποτελεσματικότητα των λευκών αιμοσφαιρίων σου, καθιστώντας δυσκολότερο για το σώμα σου να καταπολεμήσει εισβολείς. Αντ ‘ αυτού, επέλεξε τρόφιμα που έχουν ενισχυθεί με νέκταρ αγαύης, χυμό φρούτων ή μέλι.

Αγάπησε τη μυρωδιά του σκόρδου

Το σκόρδο προσφέρει πολλές υπηρεσίες στην καταπολέμηση των μικροβίων. Μία ή δύο σκελίδες σκόρδο την ημέρα είναι αρκετές για να παρέχουν τα αντιβακτηριακά τους πλεονεκτήματα. Μπορείς επίσης να πάρεις ένα συμπλήρωμα εκχυλίσματος σκόρδου, όπως Europharma του GarliMed, το οποίο περιέχει allicin και τις άλλες ισχυρές αντιμικροβιακές ουσίες, χωρίς την οσμή.

Πίνε περισσότερο τσάι

Ακόμα και αν είσαι φανατικός φίλος του καφέ, προσπάθησε να πίνεις κάπου-κάπου 2 με 4 φλιτζάνια μαύρο, πράσινο, oolong ή Pekoe τσάι. Η έρευνα δείχνει ότι η L-θεανίνη, μια ένωση που βρίσκεται σε αυτές τις τέσσερις ποικιλίες τσαγιού, μπορεί να βοηθήσει τα Τ-κύτταρα να υπερασπιστούν τον οργανισμό σου από τις εισβολές των βακτηριδίων. Επιπλέον, ο οργανισμός σου θα ενισχυθεί σε αμινοξέα, αντιοξειδωτικά και φυτικές φαινόλες, ουσίες που αναστέλλουν την ανάπτυξη των επιβλαβών βακτηριδίων στο έντερό σου. Για να έχεις τα μεγαλύτερα οφέλη, είναι καλό να πίνεις το τσάι σου σκέτο (χωρίς γάλα ή ζάχαρη).

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail