fbpx

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

Πώς να κάνεις τη γυμναστική συνήθεια

Εάν η γυμναστική δεν είναι κάτι που κάνεις με συνέπεια τους τελευταίους μήνες, μάλλον δεν είσαι το μόνο άτομο. Το καλοκαίρι, ενώ ο καλός καιρός προσφέρει πολλές ευκαιρίες για να ασχοληθούμε με δραστηριότητες που μας γυμνάζουν σε εξωτερικούς χώρους (π.χ. κολύμπι, ποδηλασία, τρέξιμο, περπάτημα, κλπ.), το ασταθές πρόγραμμα των διακοπών μπορεί να κάνει δύσκολο το να εξασκούμε αυτές τις δραστηριότητες με συνέπεια. Τώρα το φθινόπωρο, που οι εργασιακές και οικογενειακές υποχρεώσεις τείνουν να μπαίνουν σε σειρά, μπορούμε να εντάξουμε και τη γυμναστική στο καθημερινό μας πρόγραμμα και να την κάνουμε και πάλι ένα πιο συνεπές μέρος της ρουτίνας μας.

Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να αποδεχτείς και να δεσμευτείς στην ιδέα του να κάνεις συστηματικά γυμναστική και θα σε κάνουν να επιστρέψεις στο γυμναστήριο.

Ξεκίνα με μίνι προπονήσεις
Είναι πολύ πιθανό ότι θέλεις να ξεκινήσεις δυναμικά προγραμματίζοντας ωριαίες προπονήσεις μερικές μέρες την εβδομάδα. Όμως οι ειδικοί συνιστούν να ξεκινήσεις με μικρές, 5-λεπτες προπονήσεις. Είναι ένας άμεσος τρόπος για να καταπολεμήσεις κάθε δικαιολογία που μπορεί να έχεις για τους λόγους που δεν μπορείς να γυμναστείς. Ποιος δεν έχει πέντε λεπτά να διαθέσει για οτιδήποτε, πόσο μάλλον για κάτι τόσο σημαντικό όσο η υγεία του;

Μπορείς να διαθέσεις το 5-λεπτό στο να κάνεις crunches ενώ βλέπεις τηλεόραση ή squats ενώ διπλώνεις ρούχα, ή να πας ένα περίπατο γύρω από το τετράγωνο. Μπορεί να σου φαίνεται ευτελές, αλλά αυτά είναι τα είδη των κινήσεων που θα πρέπει να αρχίσεις να κάνεις για να ενισχύσεις τη μνήμη των μυών. Όταν στο μυαλό σου συνηθίσεις την ιδέα της προπόνησης των 5 λεπτών, μπορεί να εμπνευστείς να δοκιμάσεις να παρατείνεις την προπόνηση για άλλα 5 λεπτά, και μετά για άλλα 5 λεπτά και ούτω καθ’ εξής.

Αυτό το πνευματικό hack έχει διττό στόχο. Πρώτον, είναι πιο εύκολο να πείσεις τον εαυτό σου να κάνει κάτι για 5 λεπτά αντί για 30 λεπτά, ειδικά αν έχεις σταματήσει να γυμνάζεσαι για πολύ καιρό. Δεύτερον, αρχίζεις σιγά-σιγά να βάζεις στο μυαλό σου την ιδέα ότι η υγεία σου είναι προτεραιότητα και ξεκινάς να ενεργοποιείς το σώμα σου. Και τα δύο θα σε βοηθήσουν να διατηρήσεις τη δέσμευσή σου σε βάθος χρόνου.

Περιόρισε τους στόχους σου
Το να βάζεις συγκεκριμένους στόχους όταν κάνεις γυμναστική, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για δεσμευτείς πνευματικά και η επιστήμη δείχνει ότι η πράξη αυτή ενθαρρύνει την αλλαγή συμπεριφοράς όσον αφορά τη διατροφή και το fitness. Αλλά το κλειδί είναι να βάλεις σωστούς στόχους. Ένας πολύ υψηλός στόχος μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, αποθαρρύνοντας μας και εμποδίζοντάς μας να διατηρήσουμε τη δέσμευσή μας σε αυτόν.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί ειδικοί σε θέματα υγείας μας ενθαρρύνουν να βάζουμε στόχους που είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, σχετικοί, και έχουν χρονικό περιθώριο. Με άλλα λόγια, αντί να βάλεις ένα στόχο να χάσεις 10 κιλά σε 3 μήνες με κίνδυνο να μην τον πετύχεις ενώ θα αισθάνεσαι άγχος όλο αυτό το διάστημα (πράγμα το οποίο τελικά θα σε αποθαρρύνει), ίσως είναι καλύτερο να βάλεις ένα στόχο να χάνεις μισό κιλό την εβδομάδα. Πετυχαίνοντας αυτόν τον στόχο, αν και θα σου πάρει περισσότερο χρόνο να χάσεις τα 10 κιλά, θα σε ενθαρρύνει και θα σου δώσει την αυτοπεποίθηση να βάλεις άλλους στόχους.

Υιοθέτησε τη νοοτροπία της “ευελιξίας”
Είσαι από εκείνα τα άτομα που αν φτάσεις με 5 λεπτά καθυστέρηση στη συνεδρία της yoga αποφεύγεις να μπεις στην αίθουσα (για να μην ενοχλήσεις) και επιστρέφεις στο σπίτι σου με απογοήτευση, όπου παραγγέλνεις πίτσα και βλέπεις τηλεόραση; Αντί να επιστρέψεις στο σπίτι σου, το να έχεις τη νοοτροπία της “ευελιξίας (και όχι του “ή όλα ή τίποτα” που θα μιλήσουμε παρακάτω),” θα σου επιτρέψει να εφαρμόσεις εναλλακτικές λύσεις αν τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως τα είχες προγραμματίσει (που αναπόφευκτα θα συμβεί κάποτε). Στο παραπάνω παράδειγμα, μια ενναλακτική λύση μπορεί να είναι το να ανεβείς σε ένα διάδρομο όσο διαρκεί η συνεδρία της yoga.

Αυτό σημαίνει επίσης το να έχεις ευέλικτη νοοτροπία στο να συμπεριλαμβάνεις κίνηση στην καθημερινή σου δραστηριότητα. Πολλοί από εμάς έχουν μια άκαμπτη άποψη του τι είναι “γυμναστική,” αλλά η αλήθεια είναι ότι αν δεν μπορείς για κάποιο λόγο να πας στο γυμναστήριο, υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι για να βάλεις σωματική δραστηριότητα σε άλλα χρονικά διαστήματα της ημέρας σου. Αν εργάζεσαι σε ένα κτήριο με πολλά πατώματα, ανέβα και κατέβα τις σκάλες για 10 λεπτά. Έχε διαθέσιμη μια χωριστή τσάντα στο αυτοκίνητό σου και στο γραφείο σου που περιέχει ακουστικά και αθλητικά ρούχα και παπούτσια. Αν περπατάς το σκυλί σου, δεσμεύσου να περπατάς ένα τετράγωνο με ταχύ ρυθμό και στη συνέχεια ένα τετράγωνο κανονικά για να προσθέσεις διαλειμματική προπόνηση σε αυτήν την άλλως βαρετή διαδικασία. Αν βάζεις πλυντήριο, κάνε 10 push ups και στη συνέχεια 10 squats πριν και μετά από κάθε φορτίο.

Κάνε την παράλειψη της προπόνησης συνειδητή απόφαση
Συχνά, η απόφαση να παραλείψουμε μια προπόνηση δεν είναι πραγματικά μια συνειδητή απόφαση. Για παράδειγμα, αργούμε να ξυπνήσουμε και δεν έχουμε χρόνο να πάμε στο γυμναστήριο ή καθόμαστε να ξεκουραστούμε λίγο στον καναπέ μετά τη δουλεία και πριν το καταλάβουμε έχει περάσει η ώρα. Οι ειδικοί προτείνουν να κάνουμε ενεργείς επιλογές έχοντας εμείς τον έλεγχο, αντί παθητικά να επιτρέπουμε κάποια πράγματα να συμβαίνουν. Παίρνοντας μια συνειδητή απόφαση κρατάς τον εαυτό σου υπεύθυνο για την ακύρωση της επίσκεψής σου στο γυμναστήριο.

Σίγουρα ξέρεις την παροιμία που λέει “μάτια που δεν βλέπονται γρήγορα λησμονιούνται.” Το ίδιο ισχύει με τον εξοπλισμό και τα ρούχα της προπόνησης. Πώς να έχεις οπτική επαφή; Βάλε την τσάντα της προπόνησής σου και το χαλί της yoga στον καναπέ σου, οπότε αν αποφασίσεις συνειδητά να δεις τηλεόραση και να μην πας στην προπόνησή σου, θα πρέπει να πάρεις την τσάντα σου από τον καναπέ για να καθίσεις. Πώς θα σε κάνει να αισθάνεσαι αυτό;

Άλλες ιδέες: κοιμήσου με τα ρούχα της προπόνησής σου ή φόρα τα πριν φύγεις από τη δουλεία σου, οπότε αν αποφασίσεις να μην πας στο γυμναστήριο θα πρέπει συνειδητά να τα βγάλεις. Είναι πολύ πιθανό ότι, αν θα πρέπει να καταβάλεις πολύ ψυχική ενέργεια για να μην προπονηθείς, θα αλλάξεις σχέδια και θα πας τελικά στην προπόνησή σου.

Μην περιορίζεσαι σε ένα είδος γυμναστικής
Είναι εύκολο να πέσεις θύμα και να ακολουθήσεις μία από τις πολύ-δημοσιευμένες trendy δίαιτες και προπονητικά προγράμματα, αλλά η υγεία δεν σημαίνει το ίδιο πράγμα για όλους και αυτό που φέρνει αποτελέσματα σε ένα άτομο δεν σημαίνει ότι θα φέρει τα ίδια αποτελέσματα και σε ένα άλλο. Επίσης, αυτό που είναι αποτελεσματικό για σένα σε μια στιγμή της ζωής σου μπορεί να μην είναι εξίσου αποτελεσματικό σε μια άλλη χρονική περίοδο. Αν κάτι δεν φέρνει τα αποτελέσματα που προσδοκείς, δοκίμασε κάτι άλλο. Σκέψου τι χρειάζεται πραγματικά το σώμα σου. Αν δοκιμάσεις κάτι και δεν δεις αλλαγή μέσα σε τέσσερις εβδομάδες, άλλαξε είδος προπόνησης.

Ξέχνα τη νοοτροπία του “ή όλα, ή τίποτα” – Βλέπε την κάθε μέρα σαν μια σειρά από επιλογές
Είσαι ένα από τα άτομα που έχουν τη νοοτροπία “ή όλα, ή τίποτα”; Για παράδειγμα σκέφτεσαι “θα ξεκινήσω δίαιτα να χάσω βάρος μετά τις γιορτές” αλλά μέχρι τότε τρως οτιδήποτε βρεις μπροστά σου; Με αυτή τη νοοτροπία σαμποτάρεις τον εαυτό σου, επειδή είναι πολύ δύσκολο να εφαρμόσεις κάτι πιστά 100% για πάντα. Μόλις λοιπόν παρεκκλίνεις, επιστρέφεις στην κατάσταση του “ή τίποτα.”
Όλοι μας έχουμε πέσει θύματα αυτής της νοοτροπίας σε κάποια στιγμή της ζωής μας. Έπεσες στον πειρασμό να φας ένα κομμάτι κέικ στο γραφείο και αυτό σε έβγαλε από το διατροφικό σου πρόγραμμα όλη την υπόλοιπη ημέρα (μπορεί και να παράγγειλες και πίτσα για βραδινό). Ή, επειδή μπορεί να άργησες να ξυπνήσεις και να έχασες τη συνεδρία του spinning, να σκέφτεσαι να μην προπονηθείς καθόλου εκείνη την ημέρα.

Για να αντιμετωπίσεις αυτή τη νοοτροπία, πρέπει να αναθεωρήσεις τον τρόπο που σκέφτεσαι για την υγεία σου. Αντί να είναι ένας μεγάλος γενικός μακροπρόθεσμος στόχος στον οποίο πρέπει να παραμένεις συνεχώς εστιασμένος, σπάσε αυτόν τον στόχο σε μικρές ευκαιρίες να κάνεις μια υγιεινή επιλογή. Κάθε μέρα έχεις να πάρεις, ας πούμε, 40 αποφάσεις που σχετίζονται με την υγεία σου. Αν επιλέξεις να προπονηθείς, αυτή είναι μία επιλογή. Αν αποφασίσεις να παρατείνεις την προπόνησή σου για πέντε λεπτά, αυτή είναι μια άλλη. Η σειρά των επιλογών καθορίζει την ημέρα σου. Δεν χρειάζεται να παραιτείσαι στην κάθε αναποδιά ή στραβοπάτημα και να περιμένεις να ξανά-ξεκινήσεις την επόμενη μέρα από την αρχή. Όλες οι μεμονωμένες επιλογές είναι αυτό που κάνει τη διαφορά.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail