fbpx

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

Πώς να επιτύχεις τους στόχους του νέου έτους για τη διατροφή σου

Με την αρχή του νέου έτους όλοι μας έχουμε την ευκαιρία (αλλά και την ελπίδα) για ένα νέο ξεκίνημα. Για πολλά άτομα, αυτό σημαίνει να ακολουθήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, να κάνουν μια πιο σωστή διατροφή και να χάσουν βάρος. Εάν και εσύ έχεις βάλει στόχους για τη διατροφή σου, οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν να παραμένεις συνεπής με τους στόχους σου.

1. Βρες τι σε παρακινεί. Ποιο είναι το κίνητρό σου για να χάσεις βάρος. Θέλεις να έχεις πιο ωραία φιγούρα; Θέλεις να έχεις μεγαλύτερη ενέργεια; Θέλεις να απαλλαγείς από προβλήματα υγείας που σου προκαλεί το πάχος; Ξεκαθάρισε στο μυαλό σου τι ακριβώς θέλεις γιατί αυτό θα είναι ο οδηγός σου που θα σε εμπνέει και θα κρατά την δέσμευσή σου ακέραια για όλο τον χρόνο.

2. Ανέπτυξε ένα σχέδιο. Όταν έχεις να πας ένα μακρινό ταξίδι με το αυτοκίνητο, δεν μπαίνεις απλά στο αυτοκίνητο και οδηγάς. Πριν ξεκινήσεις, προετοιμάζεις το αυτοκίνητό σου, σχεδιάζεις τη διαδρομή και σιγουρεύεσαι ότι στο δρόμο θα έχεις τα εφόδια που χρειάζεσαι για να φθάσεις στον προορισμό σου άνετα και χωρίς προβλήματα. Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να προετοιμαστείς και να προγραμματίσεις τις καινούργιες σου συνήθειες πριν ξεκινήσεις τον νέο τρόπο ζωής σου. Τώρα λοιπόν που είναι η αρχή του νέου χρόνου, κάνε μια απογραφή των αλλαγών που θέλεις να υλοποιήσεις και κάνε ένα σχέδιο πώς θα τις ενσωματώσεις στο πρόγραμμά σου. Μερικές φορές είναι προτιμότερο να κάνεις τις αλλαγές σταδιακά παρά να τις κάνεις όλες ταυτόχρονα.

3. Βάλε στόχους. Οι στόχοι σε βοηθούν να αξιολογείς την πρόοδό σου. Εάν δεν ξέρεις που θέλεις να καταλήξεις, μάλλον δεν θα γνωρίζεις και πώς να το πετύχεις. Όταν θέτεις στόχους, αυτοί πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, επιτεύξιμοι, ρεαλιστικοί και να έχουν ημερομηνία λήξης. Για παράδειγμα: “Θα πηγαίνω για περπάτημα 3 μέρες την εβδομάδα, 30 λεπτά την κάθε φορά” ή “θα δοκιμάζω μια νέα συνταγή υγιεινού φαγητού μια φορά την εβδομάδα για όλη την διάρκεια του Ιανουαρίου.”

4. Παίρνε τις πληροφορίες σου από αξιόπιστες πηγές. Μπορεί να είναι δελεαστικό να χρησιμοποιήσεις μια καινούργια δίαιτα που είναι της μόδας. Αυτές όμως οι δίαιτες είναι συνήθως εξωπραγματικές, δύσκολες στην εφαρμογή και διατήρησή τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, και μερικές φορές ακόμα και επικίνδυνες. Αντίθετα, βρες μέσα από το διαδίκτυο αξιόπιστες πηγές που προσφέρουν πληροφόρηση για την διατροφή και δίαιτα. Επίσης, μπορείς να ζητήσεις την βοήθεια ενός διπλωματούχου διαιτολόγου ο οποίος θα σου υποδείξει πώς να πετύχεις τους στόχους σου.

5. Πρόσεχε το τι τρως. Εάν προσέξεις το τι τρως, μερικές φορές θα εκπλαγείς. Χρησιμοποίησε ειδικά προγράμματα ή apps που μπορείς να κατεβάσεις από το διαδίκτυο ή στο κινητό σου για να καταγράφεις ό,τι καταναλώνεις καθημερινά. Δεν είναι αναγκαίο να το κάνεις εφ’ όρου ζωής αλλά είναι πολύ χρήσιμο να το κάνεις στην αρχή και για κάποιο χρονικό διάστημα, μέχρι να αποκτήσεις αίσθηση του τι καταναλώνεις. Η παρακολούθηση της καθημερινής σου κατανάλωσης σου δίνει την δυνατότητα να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές στη δίαιτά σου ούτως ώστε, ενώ χαίρεσαι τα φαγητά που σου αρέσουν, δεν τορπιλίζεις τις προσπάθειές σου για αδυνάτισμα ή υγιεινή διατροφή.

6. Τρώγε πρωινό κάθε μέρα. Σίγουρα έχεις ακούσει ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Πραγματικά είναι! Φάε ένα χορταστικό υγιεινό πρωινό όσο το δυνατόν νωρίτερα. Θα σου δώσει περισσότερη ενέργεια, θα σου επιτρέψει να κάνεις υγιεινές διατροφικές επιλογές κατά τη διάρκεια της ημέρας, και θα νιώθεις πλήρης στο υπόλοιπο της ημέρας με αποτέλεσμα να τρως λιγότερο.

7. Τρώγε πολλά λαχανικά. Τρώγε τουλάχιστον δύο μερίδες λαχανικά ή φρούτα πριν τις 3:00 μμ. Τα λαχανικά και τα φρούτα είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά, νερό και φυτικές ίνες, ενώ παράλληλα έχουν πολύ λίγες θερμίδες. Αν συμπληρώνεις το μισό του πιάτου σου με λαχανικά, θα χορταίνεις γρηγορότερα και θα μειώσεις τις θερμίδες που καταναλώνεις, χωρίς να αισθάνεσαι στέρηση. Αντί να χρησιμοποιείς βούτυρο ή/και αλάτι για να δίνεις γεύση στα λαχανικά, χρησιμοποίησε ελαιόλαδο, μπαχαρικά και μυρωδικά.

8. Τρώγε περισσότερα ψάρια και λιγότερο κρέας. Κατανάλωνε ψάρια τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.

9. Μην τρως μπροστά στην τηλεόραση. Σύμφωνα με έρευνα, άτομα που τρώνε μπροστά στην τηλεόραση καταναλώνουν κατά μέσο όρο 288 περισσότερες θερμίδες από τα άτομα που τρώνε χωρίς να βλέπουν τηλεόραση.

10. Κάνε γυμναστική. Για να ανεβάσεις τον μεταβολισμό σου και να καις θερμίδες με ταχύτερο ρυθμό, αλλά και για να βελτιώσεις την υγεία σου, θα πρέπει να ενσωματώσεις την γυμναστική στη ζωή σου. Ξεκίνα χαλαρά στην αρχή και στη συνέχεια, όταν αισθάνεσαι άνετα, αύξησε το χρόνο που διαθέτεις και/ή την ένταση. Αν δεν έχεις γυμναστεί για πολύ χρόνο, συζήτα το με τον γιατρό σου για να βεβαιωθείς ότι είσαι αρκετά υγιής για να ξεκινήσεις ένα πρόγραμμα προπόνησης.

11. Το “αργά” είναι καλύτερο από το “εντατικά.” Πολλά άτομα, προσπαθώντας να υλοποιήσουν ένα στόχο που έχει να κάνει με την υγεία ή δίαιτά τους, κάνουν το λάθος να προσπαθούν να κάνουν τα πάντα με τη μία. Αυτό είναι σχεδόν πάντα μια συνταγή για αποτυχία. Είναι καλύτερα να ξοδεύεις μερικές εβδομάδες εστιάζοντας την προσοχή σου στην επιτυχία ενός ή δύο στόχων την κάθε φορά. Όταν τους πετύχεις και αισθάνεσαι άνετα με αυτούς, βάλε σε εφαρμογή ακόμα ένα ή δύο στόχους για τις επόμενες εβδομάδες, και ούτω καθ’ εξής. Να θυμάσαι πάντα ότι το ζητούμενο είναι να κάνεις μόνιμες αλλαγές στις συνήθειές σου και αυτές απαιτούν χρόνο για να αφομοιωθούν.

12. Οι αποτυχίες είναι μέσα στο πρόγραμμα. Μην εκπλαγείς ή απογοητευτείς αν περιστασιακά έχεις κάποιες μικρό-αποτυχίες ή πισωγυρίσματα στις παλιές σου συνήθειες, γιατί αυτό είναι φυσιολογικό μέρος της όλης διαδικασίας. Κανείς δεν είναι τέλειος. Το σημαντικό είναι να αναγνωρίσεις ότι ήταν ένα στραβοπάτημα και να μην το χρησιμοποιήσεις σαν δικαιολογία για να τα παρατήσεις. Κάθε μέρα που ξημερώνει είναι μια καινούργια ευκαιρία για να κάνεις ένα νέο ξεκίνημα και για να επιστρέψεις στις νέες σου υγιεινές συνήθειες.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail