fbpx

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

Τα μυστικά για να επιτύχεις τους στόχους σου για το νέο έτος

Ίσως να παρατήρησες ότι τις τελευταίες μέρες το μυαλό σου ανατρέχει πολλές φορές πίσω στο 2018 διερευνώντας τι πήγε στραβά, τι θα μπορούσε να γίνει καλύτερα αλλά και ποιες ήταν οι επιτυχίες σου. Αυτό είναι απόλυτα λογικό, επειδή προσπαθείς να κλείσεις το 2018 κάνοντας μια απογραφή των εμπειριών σου – θετικών και αρνητικών – πάνω στις οποίες θα βασιστείς για να χαράξεις τα σχέδιά σου για το νέο έτος. Αλληλένδετο στοιχείο αυτής της διαδικασίας είναι και το να θέσεις κάποιους στόχους και δεσμεύσεις για το νέο έτος. Σύμφωνα με έρευνες, οι 10 πιο δημοφιλείς στόχοι στο ξεκίνημα του νέου έτους είναι:

  1. Θα αδυνατίσω
  2. Θα κόψω το κάπνισμα
  3. Θα κόψω τα περιττά έξοδα
  4. Θα αποταμιεύσω περισσότερα χρήματα
  5. Θα βρω μια καλύτερη δουλειά
  6. Θα οργανωθώ καλύτερα
  7. Θα κάνω περισσότερη γυμναστική
  8. Θα κάνω περισσότερη υπομονή στη δουλεία μου ή με τους άλλους
  9. Θα τρώω πιο υγιεινά
  10. Θα βελτιωθώ

Έχει όμως καμιά σημασία το να θέτουμε αυτούς ή οποιουσδήποτε άλλους στόχους; Οι ψυχολόγοι λένε ότι οι περισσότεροι στόχοι ή δεσμεύσεις καταπατούνται μέσα στην πρώτη κιόλας εβδομάδα του νέου έτους. Το γεγονός ότι κάνουμε σχεδόν τις ίδιες δεσμεύσεις κάθε Πρωτοχρονιά δείχνει το πόσο περιορισμένη είναι η επιτυχία μας. Παρ’ όλα αυτά, το ότι δεν πραγματοποίησες τους στόχους που έθεσες τον προηγούμενο χρόνο, δεν σημαίνει ότι δεν θα τα καταφέρεις αυτόν τον χρόνο. Το πρώτο βήμα για την επιτυχία σου είναι να επιλέξεις και να διαμορφώσεις τους στόχους σου προσεκτικά.

Τα στοιχεία ενός καλού στόχου

Δεν έχεις καμιά πιθανότητα να επιτύχεις τον στόχο σου εάν αυτός είναι ασαφής (π.χ. θα αρχίσω να πηγαίνω στο γυμναστήριο). Για να επιτύχεις, οι στόχοι σου πρέπει να έχουν τα παρακάτω στοιχεία:

1. Οι στόχοι πρέπει να είναι σαφείς και συγκεκριμένοι. Εάν θέσεις στόχους όπως “θα τρώω καλύτερα” ή “θα κάνω περισσότερη γυμναστική,” είναι δύσκολο να αξιολογήσεις την πρόοδό σου και επομένως εύκολο να τους καταστρατηγήσεις και τελικά να τους ξεχάσεις. Θα έχεις πολύ περισσότερες πιθανότητες να επιτύχεις, εάν ο στόχος σου είναι συγκεκριμένος και μετρήσιμος, όπως “θα πηγαίνω περίπατο με τον σκύλο μου για ένα χιλιόμετρο κάθε βράδυ πριν το δείπνο.”

2. Επέλεξε στόχους που είναι ρεαλιστικοί και ουσιαστικοί. Μην υποτιμάς την σπουδαιότητα των στόχων που έχουν να κάνουν με μικρές αλλαγές στη ζωή σου, ειδικά αν τους υλοποιήσεις με συνέπεια. Μεγαλεπήβολα σχέδια που γίνονται την Πρωτοχρονιά και έχουν στόχο ριζικές αλλαγές (π.χ. την ολική αναμόρφωση της διατροφής σου) είναι συνήθως καταδικασμένα σε αποτυχία. Θα έχεις πολύ μεγαλύτερες ωφέλειες επιλέγοντας μερικές μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές που μπορείς με συνέπεια να υλοποιήσεις μέχρις ότου γίνουν βαθιά ριζωμένες συνήθειες.

3. Να έχεις θετική νοοτροπία. Με αυτό δεν εννοούμε να έχεις αισιοδοξία (αν και αυτό δεν βλάπτει ποτέ). Αυτό που εννοούμε είναι να κάνεις θετικές αλλαγές, όχι απλά να κόβεις τις κακές συνήθειες. Για παράδειγμα μαζί με τον στόχο σου “θα κόψω τα γλυκά στο γραφείο” συμπλήρωσε “και θα φέρνω μαζί μου από το σπίτι δύο μερίδες φρούτα για πρωινό και απογευματινό σνακ.”

4 μυστικά για να παραμείνεις συνεπής με τους στόχους σου

Όταν καταλήξεις σε έναν ή δύο στόχους για το νέο έτος (περισσότεροι στόχοι θα διασπάσουν την προσοχή σου και θα σε κουράσουν) για τους οποίους αισθάνεσαι ότι είναι πολύ σημαντικοί για σένα, οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν να τους πραγματοποιήσεις.

1. Κράτα ένα ημερολόγιο – ειδικά στην αρχή. Όταν προσπαθείς να σπάσεις κάποιες συνήθειες, μπορεί να σου είναι πολύ διαφωτιστικό και χρήσιμο το να κρατάς ένα ημερολόγιο στο οποίο καταγράφεις τις καθημερινές σου δραστηριότητες. Για παράδειγμα, εάν προσπαθείς να μειώσεις το αλάτι, παρακολούθα και κατέγραφε πότε και πόσο αλάτι κατανάλωσες. Αν θέλεις να κάνεις την γυμναστική συνήθεια, κατέγραφε πότε και πόσα χιλιόμετρα περπατάς καθημερινά ή πότε και πόσες θερμίδες έκαψες κάνοντας γυμναστική. Εάν προσπαθείς να ελέγξεις τα έξοδά σου, κατέγραφε τι ξοδεύεις καθημερινά για μερικές εβδομάδες. Τα σύγχρονα κινητά τηλέφωνα σου προσφέρουν apps που κάνουν τις καταγραφές αυτές εύκολες και διασκεδαστικές. Επίσης, μπορείς να βρεις πολλά σχετικά εύχρηστα εργαλεία στο διαδίκτυο.

2. Εστιάσου στην δράση σου και όχι στην πρόοδό σου. Σύμφωνα με έρευνες, αυτό που κάνει την διαφορά στο να παραμείνεις συνεπής με το στόχο σου είναι να διατηρήσεις την προσοχή σου στους στόχους σου και στη συγκεκριμένη πορεία δράσης που αποφάσισες (π.χ. να τρως υγιεινά, να ξοδεύεις λιγότερα, ή να γυμνάζεσαι περισσότερο) και όχι στα αποτελέσματα ή την πρόοδό σου.

3. Βρες άτομα που σε υποστηρίζουν. Σύμφωνα με έρευνες, η υποστήριξη και ενθάρρυνση από άλλα άτομα που έχουν ίδιους στόχους είναι μεγάλη βοήθεια. Μπες σε γκρουπ ή κοινότητες που υποστηρίζουν τον στόχο σου και κάνε παρέα με άτομα από τον κοινωνικό σου κύκλο (οικογένεια, φίλους, γείτονες, συναδέλφους) που έχουν τις συνήθειες τις οποίες θέλεις να αναπτύξεις.

4. Δήλωσε τους στόχους σου. Για δώσεις περισσότερη δύναμη στον στόχο σου που θα σε βοηθήσει να αντέξεις στον πειρασμό να τα παρατήσεις, ανακοίνωσε τους στόχους σου στους γνωστούς σου. Όταν δηλώσεις στους γνωστούς σου τους στόχους σου, η δέσμευσή σου ενδυναμώνεται και είναι πιο δύσκολο να τα παρατήσεις.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail