fbpx

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

Τι είναι ο εσωτερικός διάλογος και 6 συμβουλές για να τον ελέγχεις

Είναι πιθανό να έχεις ακούσει την φράση “εσύ δημιουργείς την πραγματικότητά σου.” Είναι μια δημοφιλής και πιασάρικη φράση που αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο το μυαλό μας, μέσα από την προσοχή και την πρόθεση, δομεί τις εμπειρίες μας και προσλαμβάνει και αξιολογεί την πραγματικότητά μας. Με άλλα λόγια προσέχουμε αυτό που συνειδητά το μυαλό μας επιλέγει στο να εστιάζεται. Στη συνέχεια το μυαλό μας βγάζει νόημα ερμηνεύοντας αυτά που επέλεξε να προσέξει. Η ερμηνεία αυτή πραγματοποιείται με τη μορφή του εσωτερικού διαλόγου. Για παράδειγμά, αν πιστεύεις ότι είσαι ένα άξιο και δυνατό άτομο, θα προσέξεις αυτά που ανταποκρίνονται και ενδυναμώνουν αυτήν την πεποίθηση.

Αλλά τι είναι ο εσωτερικός διάλογος; Με απλά λόγια, εσωτερικός διάλογος είναι η συζήτηση που έχει το “εγώ” σου με τον εαυτό σου. Είναι η υποκείμενη φωνή που εφαρμόζει λογική, συλλογιστική και πεποιθήσεις σε καταστάσεις, ανθρώπους και γεγονότα. Χρησιμεύει επίσης και σαν φίλτρο για αυτές τις εμπειρίες και χρωματίζει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τον κόσμο. Ως εκ τούτου, ο εσωτερικός διάλογος διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στα νοήματα που παίρνουμε από τη ζωή και στην διαμόρφωση της “πραγματικότητάς” μας. Όταν ο εσωτερικός διάλογος είναι σκοτεινός, αρνητικός και μελαγχολικός, βλέπουμε έναν κόσμο που φιλτράρεται μέσω αυτών των χαρακτηριστικών. Αντίστροφα, όταν έχουμε ένα θετικό, ενθαρρυντικό και αισιόδοξο εσωτερικό διάλογο, η ζωή μας αντικατοπτρίζει αυτήν την πραγματικότητα.

Παρακάτω ακολουθούν έξη συμβουλές που μπορούν να σε βοηθήσουν να ελέγχεις τον εσωτερικό διάλογό σου και να διαμορφώσεις τη ζωή σου έτσι ώστε να αισθάνεσαι ευτυχία και εκπλήρωση.

1. Ξόδευε χρόνο κάνοντας σιωπή
Ο διαλογισμός είναι ένα από τα πρώτα και πιο θεμελιώδη βήματα για τον έλεγχο του εσωτερικού διαλόγου μας. Έχουμε συνήθως οπουδήποτε μεταξύ 60.000 και 80.000 σκέψεις κάθε μέρα και το να ησυχάσουμε το ταραχώδες πνευματικό περιβάλλον μας δημιουργεί ένα κενό καμβά πάνω στον οποίο μπορούμε να ζωγραφίσουμε ένα θετικό εσωτερικό διάλογο. Όταν το μυαλό είναι ήσυχο γίνεται ένα γόνιμο πεδίο που είναι δεκτικό στους σπόρους που του φυτεύουμε. Επιπλέον, ο διαλογισμός καλλιεργεί την επίγνωση του τι προσλαμβάνουμε από το περιβάλλον μας και μας βοηθά να προσέχουμε το πώς ερμηνεύουμε και σχολιάζουμε μέσα μας τις διάφορες εμπειρίες.

2. Καλλιέργησε την ευγνωμοσύνη σου
Η ευγνωμοσύνη είναι μια ισχυρή ψυχική κατάσταση που προκαλεί μια δραστική μεταμόρφωση στον εσωτερικό κόσμο μας. Όταν στρέφουμε την προσοχή μας στα πράγματα για τα οποία είμαστε ευγνώμονες, αυτό αυτόματα μας απομακρύνει από μια αρνητική νοοτροπία. Επαναλαμβάνοντας απλά τη δήλωση “είμαι τόσο ευγνώμων για _____” δημιουργείς μια θετική ορμή στον εσωτερικό σου διάλογο. Επίσης, το να εστιάζεσαι σε αυτά που είναι καλά ή ενθαρρυντικά στη ζωή σου, σε εκπαιδεύει στο να μένεις σε εγρήγορση ψάχνοντας για περισσότερες από τις ίδιες αντάξιες για ευγνωμοσύνη εμπειρίες να έρθουν στη ζωή σου ή όπως λέει και η παροιμία “όπου πάει η προσοχή σου, εκεί πάει και η ενέργειά σου.”

3. Απέφευγε ενεργά την αρνητικότητα
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η αρνητικότητα είναι ευρέως διαδεδομένη στον σύγχρονο κόσμο μας. Όπου και αν κοιτάξουμε, δεν φαίνεται να υπάρχει τέλος σε αυτή. Αυτό, εν μέρει, οφείλεται στην έμφυτη αρνητικότητα του εγκεφάλου μας – μια πραγματική τάση να προσέχουμε τις αρνητικές καταστάσεις και γεγονότα πιο εύκολα από τα θετικά. Αυτό το νευρολογικό στοιχείο το κληρονομήσαμε από τους αρχαίους προγόνους μας οι οποίοι, λόγω της συνεχούς προσπάθειάς τους για επιβίωση, έπρεπε πάντα να είναι σε επιφυλακή για κίνδυνο ή οτιδήποτε θα έβαζε τη ζωή τους σε κίνδυνο. Ένα όμορφο ηλιοβασίλεμα ή ένα καλό γεύμα επισκιάζονταν από τις πιο πιεστικές ανάγκες για ασφάλεια και εξασφάλιση στέγης. Αυτή η τάση, που εξακολουθούμε να κουβαλάμε μέσα στο νευρικό μας σύστημα, συχνά αναστέλλει την ικανότητά μας να βλέπουμε το καλό στον κόσμο ακόμα και όταν είναι ακριβώς μπροστά μας. Γι’ αυτό, πρέπει να δεσμευτούμε να στρεφόμαστε συνειδητά μακριά από την αρνητικότητα όσο πιο συχνά μπορούμε.

Η αρνητική ενέργεια μπορεί να είναι μεταδοτική και να μολύνει τον εσωτερικό διάλογο με φόβο, θυμό, και άλλες έντονες ψυχικές καταστάσεις. Αν και δεν μπορούμε να αποφύγουμε όλη την αρνητικότητα, το να επικεντρώνουμε συνειδητά την προσοχή μας μακριά από τα αρνητικά και προς το καλό μπορεί να έχει μια ισχυρή επίδραση στον εσωτερικό διάλογό μας.

4. Εκμεταλλεύσου τη δύναμη των επιβεβαιώσεων
«”Είμαι” είναι μια από τις πιο δυνατές λέξεις, επειδή ό,τι βάλεις δίπλα της διαμορφώνει την πραγματικότητά σου» – Άγνωστος

Οι επιβεβαιώσεις είναι ισχυρές, θετικές δηλώσεις που κάνεις όταν μιλάς με τον εαυτό σου και μπορούν να σε βοηθήσουν να επαναπρογραμματίσεις το υποσυνείδητο μυαλό σου και τον εσωτερικό σου διάλογο προς ένα πιο εποικοδομητικό ψυχικό περιβάλλον. Το να “επιβεβαιώσεις” σημαίνει να θεμελιώσεις και να κάνεις πραγματικό στο μυαλό σου αυτό θέλεις να είναι αληθινό. Οι επιβεβαιώσεις μας βοηθούν στο να αντικαθιστούμε παλιές, μπαγιάτικες, ή ξεπερασμένες σκέψεις με νέες και πιο εμπνευσμένες ιδέες. Με τακτική εξάσκηση, οι επιβεβαιώσεις μπορούν να σε βοηθήσουν να εστιάζεις τον εσωτερικό διάλογό σου στις προθέσεις σου και να κρατάς την προσοχή σου σε αυτά που θέλεις, αντί σε αυτά που δεν θέλεις.

5. Εξασκήσου στο να έχεις άψογη ομιλία και συμπεριφορά
Η ομιλία και η συμπεριφορά μας είναι φυσικές εκφράσεις του εσωτερικού μας διαλόγου. Παρομοίως, οι πράξεις και η ομιλία μας ενισχύουν τον εσωτερικό μας διάλογο. Γι’ αυτό, όταν συνειδητά επιλέγεις να έχεις άψογη ομιλία και συμπεριφορά, ο εσωτερικός διάλογός σου θα γίνει αυτόματα πιο θετικός και εκλεπτυσμένος. Το να είσαι άψογος σημαίνει να συμπεριφέρεσαι σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα ευπρέπειας. Αυτός μπορεί να είναι ένα πολύ υψηλός στόχος και ενώ κανένας δεν είναι τέλειος, μπορούμε συνεχώς να επιδιώκουμε να έχουμε το πνεύμα της τελειότητας μέσα μας, απέχοντας από οτιδήποτε θα μπορούσε ενδεχομένως να θεωρηθεί ότι θα πληγώσει κάποιον ή κάποιους γύρω μας.

6. Να θυμάσαι την πραγματική φύση σου
Όταν μας σαρώνει το μελόδραμα και η υστερία του εγώ μας, είναι πολύ εύκολο να χάσουμε τον έλεγχο του εαυτού μας και να ξεχάσουμε την πραγματική φύση μας ως ένα πνεύμα χωρίς όρια. Αισθανόμαστε καθηλωμένοι σε ένα βαρύ κόσμο βασισμένο σε θέσεις, υλικές κατοχές, ρόλους και τίτλους. Ωστόσο, αυτό δεν είναι αυτό που είμαστε πραγματικά. Όταν ταυτιζόμαστε με τους πραγματικούς εαυτούς μας, την καθαρή επίγνωση, ή την καθαρή συνείδηση, αναγνωρίζουμε άμεσα ότι είμαστε ελεύθεροι από περιορισμούς, ότι έχουμε αυθόρμητη γνώση, και ότι βρισκόμαστε σε μια κατάσταση πλήρους εκπλήρωσης.

Όπως μας υπενθυμίζει το Bhagavad Gita: “Η φωτιά δεν μπορεί να την κάψει, το νερό δεν μπορεί να την βρέξει, ο άνεμος δεν μπορεί να την στεγνώσει, τα όπλα δεν μπορούν να την καταστρέψουν. Είναι αιώνια, δεν γεννήθηκε ποτέ και δεν θα πεθάνει ποτέ.” Αυτή είναι η πραγματική μας φύση και όταν το θυμόμαστε αυτό, ο εσωτερικός μας διάλογος μετατοπίζεται στο να αντανακλά αυτήν την γνώση.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail