fbpx

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ!

Πες μας που ζεις για να σε συνδέσουμε με το TOP γυμναστήριο της περιοχής σου και να πάρεις το δώρο σου!


Blog

10 συμβουλές για να χάσεις τα περιττά κιλά που έβαλες στις γιορτές

Είτε φταίνε τα πολλά γλυκά είτε φταίνε τα πολλά φαγοπότια και πάρτι, κατά μέσο όρο οι περισσότεροι Έλληνες βάζουν από 1 έως 2 κιλά στην περίοδο των εορτών. Αν και τα 2 κιλά δεν φαίνονται ανησυχητικά πολλά, εάν δεν κάνουμε κάτι γι’ αυτό, με τον καιρό τα περιττά κιλά συσσωρεύονται και το πρόβλημα οξύνεται. Παρακάτω είναι 10 συμβουλές όχι μόνο για να χάσεις τα περιττά κιλά που πήρες στις γιορτές αλλά και για να χάσεις μακροπρόθεσμα το περιττό λίπος από το σώμα σου.

1. Αύξησε τη σωματική σου δραστηριότητα. Τη γιορτινή περίοδο έχουμε τις τέλειες δικαιολογίες για να περιορίσουμε ή να διακόψουμε τις επισκέψεις μας στο γυμναστήριο: τα ψώνια, οι οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις, η προετοιμασίες του σπιτιού και το μαγείρεμα, τα πάρτι, κλπ. Για να χάσεις το βάρος το πήρες στη γιορτινή περίοδο πρέπει να καις περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνεις προσθέτοντας επιπλέον σωματική δραστηριότητα και γυμναστική στο καθημερινό σου πρόγραμμα. Αν και τα 30 λεπτά γυμναστικής είναι ωφέλιμα για την υγεία σου, για να χάσεις βάρος απαιτούνται περίπου 75 λεπτά έντονης αερόβιας προπόνησης ή 150 έως 300 λεπτά προπόνησης μέτριας έντασης την εβδομάδα.

2. Υγιεινό πρωινό. Χάσε τα κιλά που πήρες στις γιορτές προσθέτοντας ένα υγιεινό πρωινό στο καθημερινό σου πρόγραμμα. Μια μελέτη του 2002 έδειξε ένα κοινό παράγοντα στα άτομα που συμμετείχαν, έχασαν τουλάχιστον 15 κιλά και δεν τα ξαναπήραν για περισσότερο από ένα χρόνο: 78% από αυτά έτρωγαν πρωινό κάθε μέρα. Η μελέτη επίσης έδειξε ότι τα άτομα που έτρωγαν πρωινό ανέπτυσσαν περισσότερη σωματική δραστηριότητα από τα άτομα που δεν έτρωγαν πρωινό, που όπως αναφέραμε παραπάνω συμβάλει στην απώλεια βάρους. Για να χάσεις βάρος και να αποτρέψεις την εμφάνιση διάφορων χρόνιων παθήσεων, οι επιστήμονες του Harvard Medical School προτείνουν να τρως ένα πρωινό που περιέχει τουλάχιστον 6 γραμμάρια φυτικών ινών.

3. Κατανάλωνε τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες. Βάλε στη διατροφή σου υγιεινά, πλούσια σε φυτικές ίνες τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, σιτηρά ολικής αλέσεως και ξηρούς καρπούς. Αυτά τα τρόφιμα, εκτός του ότι σε κάνουν να αισθάνεσαι πιο πλήρης, σου προσφέρουν πολύτιμες βιταμίνες, μέταλλα, και άλλα θρεπτικά συστατικά χωρίς να επιβαρύνουν τη διατροφή σου με πολλές θερμίδες. Για να χάσεις βάρος, το U.S. Department of Agriculture προτείνει το περιεχόμενο του πιάτου σου να είναι 50% φρούτα και λαχανικά και να καταναλώνεις περισσότερα φασόλια, μπιζέλια και φακές.

4. Αύξησε λίγο την κατανάλωση πρωτεΐνης. Σύμφωνα με έρευνες, η πρωτεΐνη παρατείνει τον χρόνο που αισθάνεσαι πλήρης, περισσότερο από τους υδατάνθρακες και τα λίπη. Έρευνες στην Αγγλία, Σκωτία, Δανία, και Σουηδία έδειξαν ότι τα άτομα που έτρωγαν ένα πλούσιο σε πρωτεΐνη πρωινό ή μεσημεριανό πεινούσαν λιγότερο στο επόμενο γεύμα τους. Η πρωτεΐνη επίσης απαιτεί περισσότερες θερμίδες για την πέψη της. Απλά μην το παρακάνεις. Να προτιμάς τρόφιμα με πρωτεΐνη χαμηλών λιπαρών όπως γιαούρτι με λίγα λιπαρά, ποτά ή σνακ σόγιας με λίγα λιπαρά, ή πολύ λεπτές φέτες στήθους γαλοπούλας.

5. Μείωσε την κατανάλωση του αλκοόλ. Όπως ίσως ήδη γνωρίζεις, το αλκοόλ περιέχει θερμίδες. Ένα ποτήρι κρασί περιέχει 85 θερμίδες και μια μπύρα περιέχει 150 θερμίδες. Μια μαργαρίτα περιέχει ακόμα περισσότερες θερμίδες. Τα χειρότερα ποτά είναι τα κρεμώδη κοκτέιλ όπως το Brandy Alexander και τα mudslides, που είναι συγκρίσιμα σε θερμίδες με ένα πλούσιο γλύκισμα. Εάν θέλεις να χάσεις βάρος, κόψε το αλκοόλ και αντικατάστησέ το με νερό.

6. Απέφευγε τα αναψυκτικά. Τα αναψυκτικά είναι μια πολύ σημαντική πηγή περιττών θερμίδων. Πίνουμε περισσότερα αναψυκτικά από γάλα και πολύ περισσότερα από φυσικούς χυμούς φρούτων. Τα αναψυκτικά δεν σε χορταίνουν τόσο όσο οι στερεές τροφές. Μια μελέτη έδειξε ότι όταν αυτοί που συμμετείχαν κατανάλωναν 450 θερμίδες καθημερινά από γλυκά ή από αναψυκτικά ποτά, τα άτομα που έπιναν αναψυκτικά έβαλαν πολύ περισσότερο βάρος, επειδή τα άτομα που έτρωγαν γλυκά περιόρισαν την κατανάλωση άλλων τροφίμων. Οπότε, αν θέλεις κάτι γλυκό, είναι καλύτερο να το φας παρά να το πιείς. Εάν πραγματικά διψάς, πιες νερό αντί για αναψυκτικά.

7. Πίνε περισσότερο νερό. Συχνά μπερδεύουμε τη δίψα με την πείνα. Οπότε, την επόμενη φορά που αισθάνεσαι την ανάγκη να κάνεις επιδρομή στο ψυγείο σου, πιες πρώτα νερό. Κάποιοι διαιτολόγοι προτείνουν να πίνεις λίγο νερό λίγο πριν καθίσεις να φας. Συνέχισε να πίνεις νερό καθώς τρως για να προσθέσεις όγκο και βάρος στο γεύμα σου.

8. Αφαίρεσε το ένα τρίτο. Όταν τρως έξω, απέφυγε τον πειρασμό να αδειάζεις όλο το πιάτο σου, βάζοντας κατά μέρος το ένα τρίτο του φαγητού σου. Επίσης, όταν τρως στο σπίτι σου, σέρβιρε στο πιάτο σου ένα τρίτο λιγότερο φαγητό από αυτό που θεωρείς ότι χρειάζεσαι για να χορτάσεις. Αυτή η τεχνική στη διατροφή σου θα περιορίσει την καθημερινή κατανάλωση θερμίδων κατά 500 θερμίδες.

9. Βάλε ρεαλιστικούς στόχους. Φυσικά και θέλεις να χάσεις κιλά γρήγορα, αλλά βάζοντας εξωπραγματικούς στόχους μπορεί να εμποδίσει την πρόοδό σου. Αντίθετα, οι ρεαλιστικοί στόχοι οδηγούν σε λιγότερη απογοήτευση και, μακροπρόθεσμα, σε περισσότερη απώλεια βάρους. Βάλε στόχο την απώλεια μισού με ένα κιλό την εβδομάδα.

10. Βάλε μακροπρόθεσμους στόχους. Εάν θέλεις να χάσεις τα κιλά που έβαλες στις γιορτές και να μην τα ξαναβάλεις, πρέπει να θέσεις την απώλεια βάρους σαν ένα μακροπρόθεσμο στόχο στη ζωή σου. Το να καταφέρεις να χάσεις βάρος – και να βελτιώσεις γενικά τη φυσική σου κατάσταση – συμπεριλαμβάνει πνευματική, συναισθηματική και σωματική δέσμευση και πειθαρχία και την αναγνώριση ότι η αλλαγή δεν θα συμβεί μέσα σε μια νύχτα. Μπορείς να διατηρήσεις τη δέσμευσή σου παρακολουθώντας και καταγράφοντας την πρόοδό σου σε ένα σημειωματάριο. Επίσης, βοηθά πολύ το να ζητήσεις την υποστήριξη των φίλων σου και της οικογένειάς σου.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrmail